Storm schade mee gevallen ?

  • anneke im

    Wat ging het te keer twee dagen met de wind en de regen , Bij ons viel de schade mee alleen een plantenbak met mijn witte Helleboris

    ​is van het tussen muurtje met onze buurvrouw op de grond gevallen gisteren middag ,het ging zo hard zuid /westen wind .

    Jullie nog schade?

    ​Loes volgens mij bij de laatse border bij de schuur  komt een plant op die bij jou vandaan komt vlak bij de stoelen op her hoekje zal morgen een foto maken vandaag lukte het niet,ik denk een salvia ?

    Kaartje met de route voor het weekend is op de bus Loes ,

    ​Ik wilde nog een foto plaatsen van de witte irussentussen de annabellen  maar het lukt nietI

    Anneke .

  • martine53

    Hier valt het erg mee, moest gisterochtend alleen het bankje uit de vijver vissen:( . Ik had eindelijk eens op tijd de pioenen ondersteund dus die staan er nog mooi bij ! Fijne dag!

    ​Ps ik zag net wel dat er een leger naaktslakken op weg is naar alle lekkernijen dus die ga ik nu even tegenhouden!

    martine53

  • loes

    ik had veel planten een beschut plekje gegeven, dus dat was geen probleem.     in de border lag hier en daar iets plat en de rehmannia moest ik spalken.     hij staat er zo prachtig bij.    heb ik in engeland gekocht.    scheelt me weer een ritje naar kwekerij morning glory.     moet nog zien hoe ik achter in de border een clematis overeind kan helpen.    t is daar zo'n woesternij dat ik er niet meer tussendoor kan.     vanmiddag alles weer keurig tevoorschijn gehaald en water gegeven en toen ik weer binnen kwam zag ik dat er vannacht weer “noodweer”verwacht wordt.   dus zometeen maar weer het eea wegzetten.   zo blijft het werk in de wereld  :D .

    anneke, bedankt voor de kaarten.    bouke gaat met mij mee.   die vindt het ook wel leuk om te zien wat anderen voor tuin ideeen hebben.

    grts

  • anneke im

    Leuk dat. Bouk mee gaat  je heb twee mooie dagen ook trompenburg is open .en er zijn in kralingen ook mooie tuinen .i

    ik heb de foto's genomen van de planten vanmiddag maar ook wij hebben samen nog wat op geruimd in de tuinde erisium blue mauve gehalveerd.en nog rozen uit geknipt die uit gebloeid waren Piet liep alles even na camelia's ook beetje terug gesnoeid.Ik heel veel gebabbeld met de nieuwe achterburen!n Morgen komen d e foto's hoor ik heb nu geen zin meer.!fijne avond.

    marja is de morgenster nog in bloei gekomen? En welke kleur??groetjes Anneke.

  • martine53

    Ha Anneke, de aangewaaide morgenster was geel! De morgensterren van jou hebben het ook weer prima gedaan: het paars daarvan combineerde spannend met het oranje/roze van de klimroos compassion.

    martine53

  • Aluapje

    Gelukkig hier in Zuid Limburg niet zoveel last gehad van de storm!

  • loes

    de verbrogen tuinen-dag was leuk.    hebben 4 tuinen verspreid over rotterdam + de botanische tuin in de afrikaanderwijk bezocht en het was echt leuk om achter poortjes en schuttingen te kijken.      de botanische tuin is meer een kruidentuin, maar je kunt er echt heel veel bijzondere groente en kruiden zaailingen evenals zaad van de aanwezige planten, kopen.     mooie gezonde planten en dat voor 50c per stuk of een zakje met een flinke hoeveelheid zaadjes.       was jarenlang een deel van de rotterdamse groenvoorziening, maar vanwege bezuiniging is het sinds een jaar of 3 een stichting.     een ploeg heel enthousiaste mensen houden het draaiend.      zal er zeker in het vervolg mijn jonge plantjes kopen.

  • Hinke

    Lijkt me leuk van die verborgen tuinen in de stad. Ik zie soms plaatjes van die ommuurde tuinen, groot, klein, vaak zo mooi ingericht. Hier als er al een tuinenroute is zijn het vaak de grote en open tuinen. Ook leuk maar ik vind het vaak zo knap hoe er in stadstuinen met de ruimte gewerkt wordt.

    Hinke ww