Dank allemaal voor het meedenken, leuk. Ik heb ondertussen de sprong gewaagd en al de helft van de haag weggehaald. Bij de grond afgezaagd want ik heb niet de kracht om ze eruit te spitten. Ik ben heel benieuwd hoe de tuin zich nu gaat houden/ontwikkelen, de oostenwind heeft nu vrij spel op alle planten in de tuin. Het oosten is het weiland links van de grote boom (Prunus). Er staat al een struik, ben de naam even kwijt. Als hij bloeit weet ik het misschien wel weer En ik ga er een roos planten. Als meisje van 15 ging ik werken bij de bloemist/kweker in het dorp. In de 6e klas wist ik al dat ik iets met bloemen wilde doen. Op een gegeven moment kocht ik een tuinboek, heb het nog altijd en daar kreeg ik een rozenstruik bij. Die zou geel bloeien maar hij bleek rood. Nu gaat mijn moeder binnenkort verhuizen en de roos staat nog altijd in haar tuin, hij bloeit momenteel prachtig. En we noemen hem nog altijd de ‘gele’ roos De plant is ondertussen zo'n 45 jaat oud, dus ik hoop dat ik hem zo midden in de zomer goed kan overzetten. En zo zijn er nog een paar dingen die ik mee wil nemen.
Rhododendrons vind ik prachtig maar die doen het hier niet goed. En de Camelia staat daar te veel op de wind vrees ik. Dus ik ga eerst eens kijken hoe het zonder haag erbij staat. Leuk is dat ik vanmiddag tot de ontdekking kwam dat er nog een geranium stond die ik kwijt was, de Splis-Splash, ook leuk!
Ik vind zo'n bloeiende graslandje vaak heel mooi en momenteel is het nog wel leuk met wat rode klaproosjes. Maar eigenlijk is dat gedeelte van de tuin er te klein voor. Maar ik hoop augustus/september, als alle drukte van verhuizing van moeder voorbij is, dat ik dan eindelijk weer alles kan opruimen wat nu verwaarloosd wordt.
En als de haag weg is zal ik even nieuwe foto's maken.
Hinke ww