stokroos

  • loes

    ik schreef onlangs dat ik zo teleurgesteld ben in de stokrozen die er momenteel in mijn tuin staan.     nu keek ik afgelopen vrijdagavond naar gardeners world - het 50 jarig bestaan van het programma werd gevierd.    alle planten waar we in al die jaren zo van hielden, kwamen langs en daar hoort de stokroos ook bij.     helaas is de interesse in die plant, afgenomen en de reden :  roest.     ook bij mij is dat het geval.      nu is er blijkbaar een heel nieuwe variteit gekomen en als ik het goed begrepen heb heet die alcea holy ….    weet niet of er daar al zoveel kleuren van te vinden zijn, maar er wordt aan gewerkt en kwekers zijn kunstenaars.     er is dus nog hoop.     zal me er eens verder in verdiepen.

  • anneke im

    Loes dat is misschien wel de vijgeblad stokroos die heb ik vorigjaar gezaaid en nu komen de knoppen er aan het blad is mooi groen.

    ik heb zondag morgen gekeken naar 50 jaar Gardens world ik vond het een leuke uitzending al die oude presentators die langs kwamen … Zit nog heerlijk buiten vanmiddag was ik naar bonven even gegaan ,ik wilde weer naar beneden deed de traplift het niet meer!belde 14,50uur 18.00uur kwam de monteur die is een halfuur bezig geweesten hij doet het weer.Was noodgedwongen om boven te blijven.heerlijk zitten lezen voor het open raam aan de voorkant van het huis .benen om hoog.