Eindelijk

  • moosje

    He he eindelijk is t wat geworden in de tuin: de rozen staan volop te bloeien en de vaste planten er om heen doen t ook goed.De blauwe regen die in t voorjaar helemaal bevroren was is nu volop aan t bloeien.Heb in dit voorjaar om de grond te verbeteren( op de Veluwe slechte droge grond) wormenmest gestrooid.Helemaal geweldig!! Waar er vorige seizoenen nog wel eens wat niet lekker erbij stond is helemaal opgefleurd..is voor herhaling vatbaar! Hoop dat de rest van jullie ook zo van de tuin genieten.Groeten, Monique

  • anneke im

    Heel fijn voor jou dat je tuin er nu beter bij staat na de ellende van de nachtvorst.jeziet nooit de hoop op geven!

    Hier bloeit ook alles na wens  mijn vechtgenootje doet zijn best om het netjes te houden maar er ook van genieten. 

    hoe kom jij nu aan wormenmest Monique? Deze week veel bezoek gehad en heerlijk in de tuin gezeten .volgende week geven minder weer op met kans op regen.Zo dan wordt de regenton weer wat voller!grroeten Anneke

  • loes

    fijn dat je zo geniet van de tuin nu alles zich weer van zijn beste kant laat zien.     ik geloof ook echt dat bemesting en af en toe wat verse tuinaarde,wonderen doet.     nu hebben we dit jaar wel bijzonder groeizaam weer.   een warme maart om alles snel de grond uit te jagen en dan rustig richting de zomer met wat frisser weer, regen, hitte - ja, noem maar op, we hebben het gehad.      ook heel veel planten die niet echt winterhard zijn, hebben de winter prima overleefd.     ik lees regelmatig dat planten eigenlijk dood gaan omdat ze lange tijd in koude, natte grond staan en niet doorde vorst op zich.   mijn ervaring is inderdaad dat als ik ze op een droge plaats laat overwinteren, ze vanzelf weer verder groeien zodra ik water ga geven.      alle pelargoniums staan weer prachtig te bloeien.     ik neem stekken en laat de oude planten staan - overleven ze dan mogen ze blijven en anders heb ik toch een opvolger.     misschien  dit voorjaar een beetje erg enthousiast geweest tijdens mijn bezoek aan een paar pelargonium/fuchsia kwekers :) .     overal staan potten en alles moet water hebben !      maar ik geniet ook iedere dag van al het moois.

  • loes

    grappig dat jullie  het over wormenmest hebben.      zojuist zat ik even de wekelijkse nieuwsbrief van dave's garden door te lezen en  daar was één onderwerp bij over wormenmest.    het beste dat er is voor de tuin.      je kunt heeeel veel wormen in je tuin nemen, maar dat is geen garantie dat ze blijven.    echte mest wordt gemaakt in een ruimte waar het krioelt van die glibbers.      maar daar hebben we in onze stadstuintjes toch geen plaats voor :)

  • moosje

    Gewoon via internet gekocht.Was erop gewezen door de nieuwe achterbuurman die hovenier is…was in t begin wel sceptisch maar moet toegeven door ervaring dat t werkt, vooral de rozen doen t er erg goed op.

  • Hinke

    Heerlijk hé zomer, fijn dat iedereen er zo van geniet. Ik vind het ook heerijk, al is het genieten deze week helaas alleen 's avonds even langs een aantal planten met de gieter. En dat was vandaag niet nodig. Morgenmiddag misschien weer even tijd voor de tuin. Ik geniet in ider geval nog elke dag van het feit dat ik de grote haag heb weggehaald, geeft weer zoveel mogelijkheden.

    En wormenmest lijkt me een heel goed idee om eens naar te kijken.

    Hinke ww