Bosmaaier

  • Hinke

    Is er iemand hier die zelf een bosmaaier heeft? En zo ja, hoe bevalt dat, is het erg zwaar om met zo'n ding te werken? In een vorig berichtje had ik het over de walkant. Vanuit de tuin loopt het gras scheef af naar de sloot, klein stukje walbeschoeiing. Nu zag ik afgelopen week de buurman weer met zijn bosmaaier de walkant doen en bedacht dat dat misschien handig is. Maar het lijkt me erg zwaar werk. Ik kan vast wel even één lenen van iemand hier in de buurt om het te proberen maar misschien zijn hier ook mensen met ervaring. Zo ja, dan hoor ik het graag.

    Hinke ww
  • Aluapje

    Lijkt me zowieso dat er veel verschillende zijn. Met kabel weegt altijd minder dan één op benzine.  Nadeel van die kabel natuurlijk is, dat je een behoorlijk verlengsnoer moet hebben en het risico dat je door de kabel maait. Daarom worden die dingen altijd geleverd met maar een heel kort kabeltje. Heb er heel lang geleden één geleend gehad. Met benzinemotor. Mijn man hanteerde hem toen. Kan hem helaas niet meer vragen hoe het gebruik was. Succes, Hinke.

  • moosje

    Nee heb alleen een electrisch maaiertje voor die paar vierkante meter gras die  ik heb.Ook geen ervaring met een bosmaaier, helaas!

  • martine53

    Zou het ook niet weten; ben alleen een kluns mbt door snoeren snijden dus zou zelf nooit voor snoeren gaan……;)

    martine53

  • Hinke

    Dank voor jullie reacties. Die snoeren is inderdaad altijd erg opletten. Nu mooet ik eerlijk zeggen dat ik in al die jaren dat ik met electrisch tuingereedschap werk, nog nooit door een snoer gegaan ben, echt!! :D Maar deze zomer leende ik even een snelle groffe zaag van mijn man voor een tuinklusje en meteen door het snoer…ppfff Nou ja, manlief had het zo weer opgelost maar ik laat die zaag voortaan maar liggen.

    En deze week geen tijd voor bosmaaiers maar zal volgende week een neef eens vragen, die heeft er volgens mij één.

    Hinke ww