dag dames. ja, het is hier stil. afgelopen dinsdag was ik bij anneke en hadden we het over dit forum. zo jammer dat al die kennis verloren gaat. ik geef ook een beetje de gemiddelde leeftijd, de schuld. vermoed dat we allemaal voor meer gemak in de tuin kiezen. gewoon genieten en verder niet zo veel gedoe met zaadjes en stekken. maar nu dat we weer de goede kant op gaan, zal het wel weer gaan kriebelen en de zaadjes (die ik trouw ieder najaar oogst) kloppen tegen de voorraad doos waar ze in het donker zitten te wachten .
zondagmiddag was ik een poosje buiten om het eea op de ruimen. er lag nog veel oud blad tussen de stoelen en in de tuin zie ik al veel groene puntjes. ik heb veel buiten laten staan en het is toch verbazend hoe goed dat er allemaal bij staat. pandorea en podranea slingerden door een hekje waar ze echt op de slechtste plaats in heel de tuin staan. wind regen en vorst en toch zaten er al nieuwe uitlopertjes aan en dat zijn echt tropische dus kuippanten. ik heb ze nu maar losgeknipt en iets beschutter weggezet. en dan al de uitlopertjes van de rehmannia die ik van t najaar opgepot heb. staan droog en een beetje beschut maar gewoon in de kou.
ja, er circuleren veel ziekmakende bacillen door NL. niemand die er omheen kan. ik was er nog zo van overtuigd dat met al die costaricaanse zon, frisse lucht en vitamientjes van al het heerlijke fruit, er geen bacil bij mij in de buurt zou komen, maar helaas …… martine ik hoop dat het snel weer beter gaat met jullie kleinzoon. ik weet dat er zeer terughoudend omgegaan wordt met medicatie en dat is ook wel goed. maar als het moet, dan maar wel. want van het mooie weer moeten we het voorlopig niet hebben (helaas).
anneke, ik hoop dat je vandaag een gezellige verjaatrdag had - hieperdepiep …..
ik hoop dat alle hoest en snuitpartijen snel achter de rug zijn.
grts