Ik ben er weer

  • Hinke

    Dag allemaal,

    Lang geleden dat ik hier was. Ik kwam laatst tot de ontdekking dat alles weer veranderd was, moest opnieuw inloggen maar mijn inloggegevens werkten niet meer. Toen geen zin en tijd om verder te kijken maar nu opnieuw met nieuwe gegevens ingelogd. Jippie!! :D 

    Ik hoop dat het met iedereen en beetje, liefst heel veel, helemaal, goed gaat.

    Na veel kou en regen was het gister heerlijk weer even in de tuin te zijn. Afgelopen najaar is achter ons huis alles opnieuw bestraat, helaas had ik toen zelf net een longontsteking gehad dus ik kon alleen voor koffie etc. zorgen :D Maar we hebben een geweldige klusjesman, die ooit begon als stratenmaker en ondertussen een all-round klussenbedrijf heeft, heel handig.

    De bestrating is mooi geworden, de afwerking van de tuin moet nog en doe ik zelf weer verder. Uiteraard moet het terras weer aangekleed maar dat komt wel weer.

    groetjes, Hinke

    Hinke ww
  • anneke im

    Oh wat gezellig Hinke dat jij er ook weer ben keek iederedag maar helemaal niemand..en het ziet er mooi uit de bestrating!

    Nou wij kunnen elkaar de hand geven ik heb de laatste maanden ook van alles, asthma aanvallen en wondje aan mijn rechter voet ,wat maar niet dicht gaat.

    ik verlang nu het meeste naar de warmte. .Vanmiddag naar de kapper geweest en ik zag de eerste sneeuwklokjes met bloementjes ,nog niet helemaal open De tuin staat vol met nieuwe aanwas van bollen. Donderdag heeft Piet de wisteria flink terug gesnoeid 3 jaar niets aan gedaan van wege mijn gehandicap en afwezig geweest ..Loes was Dinsdag hier die had het vorig jaar gedaan maar geen bloemen gehad ,maar ik heb nog wel wat laten staan. Op advies van mijn tuincentrum hoveniers bedrijf ik had foto,s gemaakt en af gedrukt en hij heeft aan getekend waar Piet moest snoeien .nou het was nog heel wat toch maar op gevolgd..zij hebben hier achter diverse tuinen gemaakt in de nieuwbouw allemaal verschillend ..19 December stond er 1 cameliabloem al te bloeien.zal proberen een foto te plaatsen lang geleden .dat ik dat gedaan heb..groetjes en nu maar op naar het voorjaar! ANNEKE

  • anneke im

    hier de foto,s gemaakt 19 December

      
  • Hinke

    Gezellig Anneke dat je reageert. Gelukkig gaan we de goede tijd weer uit wat het weer betreft, ook hier al sneeuwklokjes en uiteraard de acoulis die bloeit maar door. De Camelia is prachtig, heb ik ooit gehad maar dat is hier geen doen, blijft niets van over helaas.

    En astma heel vervelend, ik heb gelukkig tot nu toe nooit aanvallen maar ik merk na de longontsteking dat ik nu helemaal niet meer tegen houtkachels, parfum verf en noem maar op kan. Hoop dat het nog weer iets beter wordt. En ik hoop op beter weer dan ze nu voorspellen, dan kunnen we weer naar buiten.

    Sterkte met je voet en ik hoop dat de astma weer rustig wordt.

    groetjes, Hinke.

    Hinke ww
  • martine53

    hallo dames, ik kijk ook regelmatig of er iemand uit de winterslaap is: gelukkig worden we weer wakker! Wat naar Hinke een longontsteking! Ik zit nu op bericht van mijn dochter te wachten die met kleinzoon van 8 naar Maasstad is verwezen ivm waarswchijnlijk weer een longontsteking als complicatie vd griep.,het is een knul met weinig weerstand dus we maken ons zorgen. Gisteren blij dat koorts weg was en vanmorgen weer volop terug,,,,Maar het beste ervan hopen. Hier beginnen de sneeuwklokjes ook Anneke. Heb ook plezier in de vogels die de voedersilo komen bezoeken. Komende week wordt het slecht weer, maar soms kun je toch ook al wat opruimen. Kijk ernaar uit om te gaan zaaien: heb sierpompoenen en zaad overgehouden van de wilde dagga: die is vorig jaar ruim 3 meter hoog geworden!

    martine53

  • anneke im

    Oh Martine wel toevallig  dinsdag vroeg Loes nog naar jou maar kon ik niets vertellen.   In novemberzijn ze samen  naar Costa Rica geweest

    Ze had de laptop bIj haar met prachtige foto,'svan de natuur daar ze hebben het heel fijn gehad .Ze komt nog wel even hier op het prikbord geef haar wel een seintje kan ze wat foto 's plaatsen .

    Hier ook volop vogels bij de silo's alleen die grote  vogels  zetten wij op het dak van de schuur maar veel helpt het niet want ze etende restjes op wat de kleine vogels er naast gooien ! Ik kan hier echtvan genieten .

    Veel musjes weer en dagelijks roodborsje  en mezen heel veel .

  • loes

    dag dames.    ja, het is hier stil.      afgelopen dinsdag was ik bij anneke en hadden we het over dit forum.    zo jammer dat al die kennis verloren gaat.    ik geef ook een beetje de gemiddelde leeftijd, de schuld.      vermoed dat we allemaal voor  meer gemak in de tuin kiezen.      gewoon genieten en verder niet zo veel gedoe met zaadjes en stekken.   maar nu dat we weer de goede kant op gaan, zal het wel weer gaan kriebelen en de zaadjes  (die ik trouw ieder najaar oogst) kloppen tegen de voorraad doos waar ze in het donker zitten te wachten :( .    

    zondagmiddag was ik een poosje buiten om het eea op de ruimen.     er lag nog veel  oud blad tussen de stoelen en in de tuin zie ik al veel groene puntjes.     ik heb veel buiten laten staan en het is toch verbazend hoe goed dat er allemaal bij staat.      pandorea en podranea slingerden door een hekje waar ze echt op de slechtste plaats in heel de tuin staan.    wind regen en vorst en toch zaten er al nieuwe uitlopertjes aan en dat zijn echt tropische dus kuippanten.     ik heb ze nu maar losgeknipt en iets beschutter weggezet.     en dan al de uitlopertjes van de rehmannia die ik van t najaar opgepot heb.    staan droog en een beetje beschut maar gewoon in de kou.     

    ja, er circuleren veel ziekmakende bacillen door NL.     niemand die er omheen kan.   ik was er nog zo van overtuigd dat met al die costaricaanse zon, frisse lucht en vitamientjes van al het heerlijke fruit, er geen bacil bij mij in de buurt zou komen, maar helaas ……     martine ik hoop dat het snel weer beter gaat met jullie kleinzoon.     ik weet dat er zeer terughoudend omgegaan wordt met medicatie en dat is ook wel goed.     maar als het moet, dan maar wel.   want van het mooie weer moeten we het voorlopig niet hebben (helaas).

    anneke, ik hoop dat je vandaag een gezellige verjaatrdag had - hieperdepiep …..

    ik hoop dat alle hoest en snuitpartijen snel achter de rug zijn.

    grts

  • Hinke

    Echt voorzaaien in de kas doe ik ook niet meer, vond het vroeger altijd leuk die jonge plantjes, verspenen, oppotten maar is veel werk. Ik heb nu wel een pakje zaad gekocht, akkerbloemen, wilde bloemen, even proberen op een stukje waar ik noch niet echt van weet wat ik daar mee wil. Komt vanzelf.

    En ik moet langs het pad tegen een muur nog wat laags hebben, pal op het zuiden, ik dacht aan een lage geraniumsoort. Zal eens bij Neelen kijken. Mocht iemand van jullie tips hebben, ik hoor het graag.

    Voor iedereen beterschap en sterkte, vooral ook Martine sterkte, altijd verdrietig zo'n kindje ziek. En voorlopig ook nog niet beter weer helaas.

    Hinke ww
  • martine53

    Dank voor jullie reacties: gaat langzaam beter met kleinzoon: is virale longontsteking dus dan heeft antibiotica ook geen zin…

    Ik heb zaadjes van oranje cosmea gekocht: ik hou van die kleur, word ik vrolijk van, verder ga ik achter wat sierpompoenen zaaien! De Rehmannia heeft de afgelopen zomer hier ook uitbundig gebloeid! Nu bloeien er zelfs nog rozen… Fijne dag allemaal!

    martine53

  • Hinke

    Die laatset zij van mij lees ik nu en ik denk wat staat dat er raar. Maar ik bedoelde dus het weer. Voorlopig nog geen beter weer helaas, storm hagels sneeuw. bah. :S :) 

    Martine fijn dat het iest beter gaat met je kleinzoon.

    Ik maak voor mijn  tuinplantjes vraag even een nieuw item.

    groet, Hinke.

    Hinke ww