Kunstgras op dakterras. 2 Problemen…

  • Jasmien

    Hoi!

    wij hebben vorig jaar nieuw kunstgras gelegd op ons terras op het plat dak.

    Hier lagen al reeds verouderde vlonderplanken op. De vlonderplanken liggen zo een 30cm hoger dan de roofing. (Het terras is geplaatst door de vorige eigenaars.) 

    Nu zijn natuurlijk die planken bijna allemaal volledig rot en trap je er zelfs op plekken gewoon doorheen. 

    Hoog tijd voor vervanging dus!

    Welke materialen/oplossingen gebruiken we dan best? Het zou toch heel erg waterdoorlatend moeten zijn. Uitzicht maakt niets uit. Er komt toch zoiezo terug kunstgras op. 

    En dan is er nog ons 2e probleem en dat is dat het gras (4cm) volledig plat ligt. Inzanden kunnen/mogen we niet veronderstel ik. Is er nog een andere manier om het mooi recht te krijgen of hebben we gewoon een foute koop gedaan?

    Ik hoop op jullie raad…

    Alvast erg bedankt!

    groetjes,

    Jasmien

  • walter

    Alvast geen hout gebruiken, het hout gaat snel rotten onder het kunstgras …

  • Adana

    Misschien kan je professioneel hulp vragen aan tuinmannen? Ik heb laatst via deze platform een tuinman laten langskomen en kreeg goede tips -> https://ringtwice.be/nl/tuinman

  • Raymond

    A much bigger problem is that the grass flat. The artificial grass needs to be applied to a flat surface, so that the artificial grass will look nice when it is applied. Did you buy the grass from a reputable dealer? If so, then they should replace it if the grass will not apply to the flat surface.

    Post was bewerkt op 28-05-2022 21:58 door walter