eindelijk dan toch gelukt. zie je vanmiddag - dan weet je dat alvast.
hier staat toch best nog het eea te bloeien of krijgt een nieuwe adem. zag gisteren een prachtige witte clematis bloem. mandeville “ginger” denkt dat het nog volop zomer is. de (lofos) azarina met grote rode bloemen doet nog gewoon haar best. diverse salvias. pelargoniums, winde, tinantia, vaste lobelia, hibiscus trionum. al met al zou je (aan de tuin te zien) niet echt denken dat het over een paar dagen al november is. na een heerlijke maandag, valt het nu vies tegen, maar als de mist optrekt, wordt het mischien toch nog goed, vandaag.
de gloriosa knollen zijn opgeborgen. een zeer teleurstellend jaar geweest voor deze beauties. om de pijn te verzachten heb ik een week of 4 terug nog maar een bloeiende plant gekocht - heb ik in ieder geval volgend jaar weer 2 “verse” knollen. ja, het zijn natuurlijk ieder jaar weer verse knollen, maar die van mij krijgen altijd van die vreemde modellen. zeker een geheim van de kweker om ze zo mooi recht te houden., hoop in ieder geval op veel bloemen, volgend zomer.