ongenode gast

• loes

vanmorgen liep ik even de tuin in en iets trok mijn oog naar de pindakaas bakjes.    zag eerst alleen een klein staartje uit het tupper bakje hangen en keek nog eens goed om daar een muisje heerlijk in het zonnetje, zijn buikje vol te zien eten.    hij had helemaal geen oog voor mij.    snel even het fototoestel gehaald en toen rook hij toch wel argwaan en in een seconde was hij vertrokken.     hij neemt een sprongetje vanaf het hangmandje naar het tenenmandje dat aan de schutting hangt en dan is hij via de schutting snel in het oerwoud dat buurtuin heet.     ik ben er niet blij mee, maar mijn man is daar wat makkelijker in.    voorlopig mag hij dus genieten van dit hapje, maar als we weggaan schuif ik het geheel iets verder weg zodat alleen de vogeltjes er bij kunnen.    

vond het eigenlijk toch wel een vertederend tafereeltje !

• Hinke

Ziet er leuk uit maar ik zie ze toch liever gaan dan komen. Had ze laatst op een plek in huis waar ze nog nooit zijn geweest. De rest is (hopen we) allemaal dicht getimmerd en gekit. Dit deel van het huis hopen we binnenkort weer helemaal na te kijken maar heb momenteel overal schaaltjes gif staan voor de zekerheid. Er is hier in de omgeving echt een muizenplaag, de boeren hebbn er last van, mijn tuin (gras) is een gatenkaas met allemaal sporendoor erdoor, nog nooit zo erg gezien. Voor mij een reden om momenteel de vogels niet te voeren om de muizen niet extra aan te trekken, jammer maar het is even niet anders.

Hinke ww
  • loes

was ook echt niet de bedoeling om muizen aan een maaltijd te helpen, maar die zijn dus ook erg inventief.     heb je ooit op de BBC die filmpjes gezien over de toertjes die eekhoorntjes uithalen om bij vogelvoer of pindas te komen ?      engelsen hebben al de meest ingenieuze constructies gemaakt om ze tegen te houden, maar niets helpt.

maar nu is het roodborstje (of een nieuwe) terug en die zit nu ook in de pindakaaspot.    ga dus nu even dat spul weghalen.    een grotere schotel eronder hangen met zaad en havermout en dan het geheel verder van de schutting terughangen.      hoop dat het dan opgelost is.    jammer voor miep de muis, maar ze zoekt maar elders haar kostje.     overigens lopen er een paar wrede katten rond, die dagelijks een paar muizen verorberen.     die diksak van ons niet, want dan zouden ze eerst zijn bek in moeten lopen.

verder succes met jouw strijd tegen de muizen.     ik had ook ooit maandenlang een muis in huis en alles waar hij maar mogelijk in of uit kon, was met oranje plakband afgeplakt.     geen gezicht.     uiteindelijk trok ik voor de zoveelste keer de koelkast van zijn plaats en had de toenmalige kat hem te pakken.     kat met muis in bek, buiten gezet en dat was gelukkig de enige keer dat ik er eentje binnen had.     en ik hoop het zo te houden.

• anneke im

Leuke Loes grappig he?groeten en allen een fijn weekend

• loes

anja, toen ik hem betrapte, lag hij echt helemaal in het pindakaasbakje. bleef daar liggen tot ik het fototoestel gehaald had.    toen ik wat dichterbij kwam, koos hij toch het hazepad maar dit kiekje lukte nog net.   het eten heb ik iets verder van de schutting gehangen, maar het muisje werd toch mijn vriendje.     hij had mijn “bijna” kas zijn huis gemaakt.    de vogeltjes knoeien daar wel een beetje zaad en dus altijd wel iets te eten.     helaas vond ik hem (?) gisteren in een waterkan - verdronken.    dat was nu ook weer niet de bedoeling.