tuinprogramma

• loes

momenteel is er op bbc2 iedere avpnd om  8 uur weer een  echt leuk tuinprogramma nl. Great British Gardens - revival.     geen idee wanneer het begonnen is, maar ik kijk er nu al een paar keer naar en het is weer ouderwets informatief.     met zaaien en stekken zoals geoff hamilton dat destijds deed.      soms is het op thema - bijv. geurende bloemen, maar ook was de dianthus uitgebreid aan bod.     kijken dus, in deze donkere dagen, dan krijg je gelijk de kriebels :D 

Post is bewerkt op jan 12, 2015, 7:58 p.m. door loes

• Hinke

En ik zit nu te kijken naar Alan Titchmars Britain's Best Back Gardens op ITV.

Hinke ww
  • loes

oh dat klinkt ook wel erg leuk, Hinke.;   helaas heb ik weer geen ITV.     die back gardens, zijn dat hele lappen grond of meer onze stadstuintjes ?   wij waren vorige maand een weekje op bezoek bij vrienden in engeland.    die wonen aan de buitenrand van london in een rustig dorpje.    wandel daar wel eens rond, maar helaas is er maar sporadisch een tuinliefhebber te bespeuren.    de meeste voortuinen zijn volgestort met asfalt !     maar als ik zo naar de programma's kijk, moeten er toch nog wel veel mensen met groene vingers wonen.   

tot we zelf weer naar buiten kunnen, doen we het maar met de tv beelden  :) 

• Hinke

Er zijn enorme tuinen bij maar ook daktuinen en kleine tuintjes die dan uiteraard wel heel bijzonder zijn ingericht. Viel er vorige week toevallig al zappend in en zag het gister ook weer. Het leuke is de verscheidenheid van de tuinen en de mensen die ze hebben en onderhouden.

En Maria, mogelijk kan je schotel uitgebreid worden, als je dat wilt natuurlijk. Wij hebben ook geen kabel en moeten het met schotel(s) doen. Remie wilde wel heel graag België kunnen ontvangen en dus zei ik dan wil ik BBC, ik kreeg er meteen ook veel commerciële zenders bij maar ITV heeft vaak leuke programma's. Of series die in Nederland ook wel op tv komen maar ITV loopt vaak een seizoen voor.

Hier sneeuwt het momenteel, mooi voor een paar plaatjes maar ik wil voorjaar!! :) 

Hinke ww
  • loes

ja maria, zo blijf je aan de gang.     wij zijn ook pas overgestapt van kabel naar kpn (via telefoonlijn) maar gewoon basispakket.    ik vindt dat ze gewoon moeten zeggen ; basispakket 30 zenders en maak maar een keuze uit 100.     ben je sportliefhebber dan zit die ene zender weer in een pakket waar je verder ook niet naar kijkt.    slimme jongens die dat allemaal bedenken.    maar we hebben niet te klagen, want in het buitenland ben ik nog nooit een tv tegegekomen waar ik nederlandse zenders op kan vinden.     zou leuk zijn als er nog eens een zender komt waar alleen maar over planten en tuinen gekletst wordt ! 

• Hinke

Maria ,dat lijkt me inderdaad veel 50 euro. Ik heb geen idee wat wij betalen zal mijn man eens vragen die regelt dat soort dingen :) 

Hinke ww
  • Hinke

O ja, overheen gelezen :D Ik merk dat ik toch minder omreken al blijf ik dat vooral met kleding nog wel vaak doen. Of zoals nu, droger kapot, reparatie niet zinvol, volgens nota al 16 jaar oud. Prijs toen ruim 900 gulden, nieuwe komt morgen prijs omgerekend ruim 1200 gulden. Prijsverschil van zo'n 300 gulden over 16 jaar vind ik dan weer meevallen.

Hinke ww
  • martine53

loes

momenteel is er op bbc2 iedere avpnd om  8 uur weer een  echt leuk tuinprogramma nl. Great British Gardens - revival.     geen idee wanneer het begonnen is, maar ik kijk er nu al een paar keer naar en het is weer ouderwets informatief.     met zaaien en stekken zoals geoff hamilton dat destijds deed.      soms is het op thema - bijv. geurende bloemen, maar ook was de dianthus uitgebreid aan bod.     kijken dus, in deze donkere dagen, dan krijg je gelijk de kriebels :D 

Goede tip Loes, ik heb ook bbc 2 dus ga er eens op letten, langzaam aan begint het wel weer te kriebelen nu :) 

martine53

• Hinke

Maria, ik heb mijn man even gevraagd  hoe wij BBC hebben. Wij hebben digitenne (is geen schotel) van KPN waarmee we Nederland 1,2,3 een aantal Nederlandse commerciële zenders, BBC 1, 2 en België kunnen ontvangen, dit kost 12,50 euro per maand.

En voor de andere lezers, sorry dat dit OT is maar ik kan het onderwerp niet aanpassen zoals bij het prikbord.

Hinke ww
  • loes

dat hebben wij sinds kort ook. maar ik heb nog geen ITV ontdekt.    zal nog eens gaan zoeken.