beetje voorjaar

• Hinke

Het voelde vanmiddag een beetje voorjaar :)  het was best lekker even buiten en omdat ik mijn composthoop al heel lang wil verwijderen heb ik alvast een deel over gaten en kuilen van mijn ‘gazon’ gedaan. En de sneeuwklokjes steken hun kopjes boven de grond, ook altijd weer fijn!! Ook dikke knoppen in de Helleborus orientalis en het rode randje komt om de bloemen van de Helleborus foetidus, wat overigens net onkruid is, zaait zich heel erg uit, wordt groot maar is ook gemakkelijk weg te halen. Dus begin van de lente :D :D 

Hinke ww
  • loes

ik was ook een poosje buiten om even alles na te lopen ná de storm van gisteren.      inderdaad - er zit genoeg leven in veel planten. het was in mijn “kasje” 18 gr.   maar inmiddels heeft het hier al weer een poosje geregend.   als de voorspellingen kloppen wordt het weer wat kouder, maar als we zo de winter doorkomen, ben ik al blij.     

wat is die mooi, de helleborus.     ik heb jouw zaadjes vóór de winter gezaaid en hoop dat een koudeperiode ze goed doet en ik zulke prachtige bloemen tegemoet mag zien.      in mijn voortuintje staat een witte helleborus in pot en die heeft ook al met de kerst gebloeid.   deed zijn naam dus eer aan.    

• martine53

hier ook veel sneeuwklokjes, en een paar crocusjes die kleuren en ja, ben even gaan kijken, ook de helleborussen beginnen! Nu zon, maar er wordt wel kouder weer voorspeld, dus ik ga maar niet teveel doen nog! en voor de zeer vroegen onder ons: morgenochtend om 0715 op bbc 2  the great british garden revival. Ik kijk vanuit bed ;) 

martine53

• loes

haha, lekker genieten in je warme bedje.     ma, di en woe is het weer tussen 20.00 en 21.00

• anneke im

Hinke  mooie foto,s heerlijk voorjaar komt al veel boven, vanavond meteen vragen of het bij ons ook al iets te zien is

bedankt voor de tip van het  tuinprogramma, kijk wel via mijn nieuwe tablet.hier geen BBCop de tv.

groetjes Anneke

• loes

klonk wel interessant - een gloeiend talud ^^D .

knap dat je alles nog zo goed onder controle houdt, maria.     ja, als je in je vertrouwde omgeving wilt blijven, kan je best alles in goede staat houden.    tot een paar jaar terug was ik constant iets aan het schuren, schilderen, opknappen om de boel netjes te houden.    tegenwoordig kan ik weken nadenken over een bepaalde klus, maar als ik dan eenmaal bezig ben, vindt ik het ook weer veel voldoening geven.    er is altijd wel weer een borderrand of stukje bestrating dat nodig aan vervanging toe is.    

ik hoop dat alles straks naar je zin is.

• anneke im

Wat goed van jou Maria met wat jij laat doen .Ik heb sinds Mei jl een trap lift aan geschaft en ik ben blij dat ik hem nu heb.

Wij willen ook zolang mogelijk zelfstandig blijven wonnen ons tuintje kunnen wij niet missen .Gelukkig is Piet nog in goede conditie met 82jaar .

Hij vind het ook een heerlijk tijd verdrijf. Gisteren nog naar bbc 2 Gekeken wat leuk programma is dat .

Woensdagavond weer kijken hoor.Eind van de maand misschien na 4,5maand weer naar huis.en dan komt de lente er echt aan ????

• loes

vanavond weer anneke.     wat was dat eerste halfuur met die lelies, prachtig he ?

eind van de maand al lente ?    zoals het nu aanvoelt, kan er nog wel een elfstedentocht komen :D 

• Hinke

Zo weer even bij gelezen:)  Onze eerdere plannen om te gaan verhuizen zijn voorlopig ook weer in de ijskast gezet!! We hebben net een nieuwe dakkapel (nog niet helemaal klaar) maar wel weer meer mooi uitzicht al is dat niet de enige reden om hier nog even te blijven. Ook de vrijheid die we hier hebben zou ik dan op geven. We hebben een bewerkelijk huis maar we hebben sinds deze zomer een prima klushulp. Die kan goed schilderen, timmeren en heeft geholpen met de dakkapel. Voortaan gaat hij de buitenkant van ons huis helemaal onderhouden dus schoonmaken en zonodig meteen weer dingen schilderen. Vooral het schoonmaken scheelt mij enorm veel (zwaar) werk.

De tuin maak ik steeds gemakkelijker zodat ik er minder zwaar werk in heb. De walkanten zijn nog wel altijd een probleem, daar laat ik altijd alles groeien omdat het te steil is om te maaien maar goed, dat laat ik dan maar zo. De composthoop ruim ik op, ik kan hem toch niet keren dus voortaan gaat alles in de container. Nog een hoek van de tuin wil ik dit voorjaar gras zaaien, moet gemaaid worden maar dat vind ik wel prettig werk. Beter dan steeds onkruid tussen schelpen wegplukken.:S  En ik hoop volgend jaar achterhuis alles opnieuw te laten bestraten, dingen gaan wat verzakken en daardoor komt er steeds meer onkruid tussen stenen en tegels, maar ja we kunnen niet alles tegelijk laten doen :) 

En zo hebben of vinden we allemaal onze eigen manier om ondanks onze beperkingen te genieten van de tuin.Dus op naar het voorjaar!!

Hinke ww
  • loes

hinke, de hoofdreden om te verhuizen was toch de afstand die je man (en jij ook vaak) moet reizen naar zijn werk hier in het westen ?    

kan me voorstellen dat je opeens een zaadje plant - in dit geval dus een verhuisidee - en dan gelukkig weer tot bezinning komt en de afweging maakt om nog even rustig de dingen op een rijtje zet.      komt tijd, komt raad.