Zo weer even bij gelezen:) Onze eerdere plannen om te gaan verhuizen zijn voorlopig ook weer in de ijskast gezet!! We hebben net een nieuwe dakkapel (nog niet helemaal klaar) maar wel weer meer mooi uitzicht al is dat niet de enige reden om hier nog even te blijven. Ook de vrijheid die we hier hebben zou ik dan op geven. We hebben een bewerkelijk huis maar we hebben sinds deze zomer een prima klushulp. Die kan goed schilderen, timmeren en heeft geholpen met de dakkapel. Voortaan gaat hij de buitenkant van ons huis helemaal onderhouden dus schoonmaken en zonodig meteen weer dingen schilderen. Vooral het schoonmaken scheelt mij enorm veel (zwaar) werk.
De tuin maak ik steeds gemakkelijker zodat ik er minder zwaar werk in heb. De walkanten zijn nog wel altijd een probleem, daar laat ik altijd alles groeien omdat het te steil is om te maaien maar goed, dat laat ik dan maar zo. De composthoop ruim ik op, ik kan hem toch niet keren dus voortaan gaat alles in de container. Nog een hoek van de tuin wil ik dit voorjaar gras zaaien, moet gemaaid worden maar dat vind ik wel prettig werk. Beter dan steeds onkruid tussen schelpen wegplukken. En ik hoop volgend jaar achterhuis alles opnieuw te laten bestraten, dingen gaan wat verzakken en daardoor komt er steeds meer onkruid tussen stenen en tegels, maar ja we kunnen niet alles tegelijk laten doen
En zo hebben of vinden we allemaal onze eigen manier om ondanks onze beperkingen te genieten van de tuin.Dus op naar het voorjaar!!
Hinke ww