vaste tuin forum lezers dit werkt weer!!! welkom terug!!

  • anneke im

    Na twee maanden werkt het weer hier . doe gezellig weer mee ik heb het gemist !!

    wij zijn blij dat jullie weer hier komen kijken en lezen.

    een bloemetje uit eigen tuin;) 

     

  • Aluapje

    Mooie Clematis Anneke! Want dat is het toch hé.

  • anneke im

    Ja Paula Dit is cl Sieboldii blank en ik heb er een met paarse kelk aan de binnenkant Ze zijn wel erg sterk  bloeien lang alleen  bij erg vel wind tegen storrm aan knakken de stengels gauw.Deze is drie keer af gebroken dit jaar.

  • loes

    mooi anneke.   maar ja,jij bent dan ook de clematis koningin  !      mijn c. princess diana heeft ook pas gebloeid (de nieuwe van dit jaar) maar ik heb er mijn twijfels over of dit hem ook echt is.  diana is  zo'n donker abricot klokje.     en dat is dit bloemetje zeker niet.     als er weer een bloemetje komt, zal ik een foto maken.

    o, ik heb nu even de foto van vorig jaar, van de andere princess diana opgezocht en de nieuwe is inderdaad een ander familielid.     jammer, ik had graag 2 diana's willen hebben.

  • anneke im

    Zal ik nog proberen een stek te nemen voor jou loes en van kathy die is ook erg leuk! Ik ga het gewoon doen  voor jou.. .morgen een gezellige rit samen gelukkig niet meer extreem warm .bollen boek van Nijssen is weer binnen 

    Heb weer wat leuks zien staan even over nadenken!

  • anneke im

    dit is de paarse kelk

    de witte passiebloem

    cl princes Kathie

    zo nou ga ik weer naar buiten een eindje rijden groet

     

  • Hinke

    Prachtige Clematissen Anneke. Klopt het dat de Pr. Diana niet zo groot wordt? Heeft bij mij dit jaar wel gebloeid maar gaat niet echt de hoogte in. Ik heb ook nog een blauwe soort met kleine bloemetjes, volgens mij de Pr. Charles, wordt ook niet groot. 

    Hinke ww
  • anneke im

    Prins Charles wel Hinke  die ging van de grond zo over der pergola en naar twee de kanten , en Diane 1,50meter tot 2 meter dit jaar .

    Zal morgen een fotohier zetten. Leuk dat wij dit weer kunnen doen  !groet anneke

  • Aluapje

    Oh wat is die witte Passiebloem prachtig Anneke!!

  • loes

    zo, dat heerlijke buitje van vanmorgen vroeg, heeft me weer wakker gemaakt.     het voelt gelijk een stuk prettiger aan.

    anneke, ik kan van mijn eigen princess diana ook stekken maken - zeg maar hoe.      van kathy wil ik wel graag een jonkie.    die is prachtig.

    ik ga vandaag een beetje snoeien.    de uitgebloeide boomlelies, koningskaarsen, digitalis en stokrozen.     het wordt wel erg rommelig in mijn oerwoud.

    ook moet ik wat zaaiwerk doen.     felroze stokrood zaad heb ik geoogst op een braakliggend terrein.    salvia sclarea “turkestanica”en althaea cannabina.     allemaal 2 jarig en kan dan in de koude kas overwinteren.     dan wat van mijn mooie pelargoniums stekken.    en niet te vergeten de hanglavatera.