Bijzondere hortensia - naam kwijt

• Hibiscus

Ik surfde laatst tegen een bijzondere hortensia aan. Ik heb de naam opgeschreven maar ben 'm weer kwijt :-(

Hij was diep paars (bijna zwart) van kleur maar de bloemblaadjes hadden allemaal een fijn wit randje. Ik denk dat het een vrij nieuwe soort is.

Ik ga dit weekend naar een kwekerij en het zou prettig zijn als ik een naam bij me had. ;-)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Hibi.

• Teuni

Is dat misschien een ‘Hovaria’ soort?

gr. Teuni

• Viola

Er is een Hydrangea macrophylla “Frau” serie.

Google daar eens op. Misschien bedoel jij Hydrangea.macr.Frau Mariko.

Succes! Viola

• Hibiscus

Hij lijkt inderdaad op die frau mariko maar het lijntje is veel fijner en de kleur veeeel dieper.

• Hibiscus

De kleur is er helemaal naar…de hovaria hobergine heeft exact die diepe kleur. Nu het witte randje nog. Maar ik zie dat die diepe kleur verkregen kan worden door toevoeging van bepaalde elementen aan de grond. Dus misschien is het toch een Frau-tje……

• Viola

Op de site van Esveld zie ik wel paarsachtige bloemen met een fijn wit randje maar de kleuren zijn niet echt donker. Zal inderdaad ook aan de hoeveelheid kalk in de grond liggen.

We kunnen niet toveren met de kleuren;-)

Ik ben wèg van blauwe Hortensia's; heb een bloeiende gekregen in 2005, in 2006 weer prachtig lichtblauw, 2007 heeft ie niet gebloeid en heb ik in augustus aluin gegeven….helaas istie nu lichtpaars…..

Voor de liefhebbers: veel foto's van hortensiabloemen vind je bij

hortensiaberthashof.nl

tuinplantenkwekerij.nl

hovaria.com

Viola

• Fred

Kijkt u eens op deze site. Er staan op enkele pagina's plaatjes en inderdaad met randjes ook nog. Specialiteit van deze kweker naar ik meen begrepen te hebben.

http://www.pellens-hortensien.de/

• Mike

Lijkt me wel een heel aparte. Maar ik heb het na die late nachtvorsten, waarbij de meeste hortensia's bevroren zijn wel even met de macrohphyllum's gehad. Heb nachten en nachten lopen slepen met oude gordijnen en beddengoed en tijdens een onbewaakte nacht is alsnog de helft bevroren. Ga nu voor de Endless Summer, die ook op het nieuwe hout bloeit. En voor de rest natuurlijk de Annabellen, quercifolia's, grandiflora's en hoe ze allemaal heten. De vorstgevoelige soorten wil ik niet meer…

Mike

• anja

hoi viola.

dank je wel voor de tip mooie planten.

gr anja

• Teuni

De Endless summer heb ik met moederdag gekregen. Mooie lichtblauwe bloemen en hij vormt nu al weer wat nieuwe knoppen. Ziet er veelbelovend uit.

gr. Teuni