Bijzondere hortensia - naam kwijt

• Hibiscus

Ik heb heel wat sites en plaatjes bekeken. De Hydr. Macro. “Frau Mariko” komt er nog het dichtst bij en ik denk dat dat de juiste soort is.

Ik wist echter niet dat macrophylla zo vorstgevoelig was. Leuk verhaal Mike maar dat heb ik er niet voor over ;-) Ik denk dat ik me door de kwekerij ga laten adviseren. Dat is verstandiger dan op schoonheid kiezen en na een jaartje puin te ruimen. Zo'n kwekerij kent beter dan ik de beste omstandigheden voor een mooi hortensia.

Oh, ik ga naar deze kwekerij, voor wie ge-interesseerd is.

http://www.kweekerijkasteelamstenrade.nl/

Iedereen bedankt voor de tips !

• carin

De macrophylla is als struik ook niet vorstgevoelig. Onder sommige omstandigheden zoals dit voorjaar, eerst zacht weer zodat de knoppen al flink uitlopen en daarna een hele tijd behoorlijk koud weer met harde wind, kunnen de bloemknoppen bevriezen. De struik loopt echter gewoon uit met blad en heel veel rassen zullen, weliswaar wat later of wat minder, toch gewoon bloeien.

Ook onder de macrophylla's zijn er al heel lang rassen die ondanks late nachtvorst gewoon zullen bloeien, zoals het oude witte ras Mme Emile Mouilliere. Deze struik bloeit ook op nieuwe scheuten, dus heeft minder last van nachtvorst.

En gelukkig is het niet ieder jaar zo'n weer als dit voorjaar. In de meeste jaren bloeien de macrophylla's gewoon volop en is het een makkelijke plant, mits je hem natuurlijk op een beetje goede plek hebt staan. Carin

• paula

Dus Hibiscus komt ook uit Limburg?! Leuk :)

Paula uit Beek lb.

• M.Kaus

Ben heel erg benieuwd waar hibiscus vandaan komt ,en bedankt voor de tip.Groetjes uit Ubachsberg (gemeente Voerendaal)

• ann

De kwekerij van kasteel Amsterade is een goed keus die hebben veel hortensia's in hun assortiment. Ze hebben ook een speciale Hortensia week 11 t/m 20 juli.

Ann ook uit Limburg Sittard.

• Hibiscus

Groot-Stein zeg maar.

Hibi.

• Hibiscus

Ik weet het, van dat weekend. :-) Maar ik ben een ongeduldig beessie.

Hibi.

• carla

Endless summer heb ik onlangs aangeschaft maar ik vind de takken (nog) erg slap, de bloemen hangen nu op de grond.

Nog maar even afwachten.

Carla

• carla

Bij kwekerij Weigelia in Heerhugowaard hebben ze nu open Hortensia tuin.

Op de site ook foto´s te zien.

Carla