snakken naar regen

• A.S.

nou hier (omg. apeldoorn/arnhem) af en toe wel wat regen, maar wat veel erger is dat er iedere keer

van die flinke hagelstenen vallen, en de boel in even tijd flink vernielen.

vanmiddag was t weer raak en en de mooie margrieten die net weer bijgetrokken waren, vol knoppen en nu bijna geen blaadjes meer, of flink toe getakeld………………..tis ook nooit goed

gewoon lekker 's nachts een buitje………………………..

groetjes

• Mike

Hoi Theo,

Dit ziet er wel rampzalig uit zeg! Zo erg is het hier gelukkig nog niet, want we zitten op klei en die houdt het vocht toch wel iets langer vast. Zelf sproei ik sinds maanden om de drie dagen de hele tuin (met slootwater, want uit de kraan komt gewoon te weinig) en daardoor is alles nog wel mooi groen en weelderig. Als ik dit niet zou doen, zag het hier gauw net zo triest uit. Dus ik blijf dan maar sproeien en hoop op een flinke, malse regennacht een dezer dagen. Liefst vier achter elkaar, op zn minst.

Vandaag werden we ook weer overgeslagen. De hele dag strakblauwe lucht, geen wolk te zien. Voor morgen worden ook weer buien voorspeld, maar ik geloof er niet meer in. Volgens mij zijn ze bij het KNMI allemaal met vakantie en doet er iemand (schoonmaakpersoneel of bewakers) wat natte-vinger-werk…

Mike

• Margriet

Nee, Mike, het ziet er niet naar uit dat we regen krijgen vandaag. Het is nu al heerlijk buiten. Zonnetje, strakblauw…..Net als gisteren en eergisteren en de dag daarvoor……..

Maar snel de sproeiers weer aangezet. Ik geloof er ook niet meer in. Telkens als er een veelbelovende wolk in de lucht hangt, trekt hij giechelend om ons heen. :-)

Gr. Margriet.

• theo

Ik ben de moed ook helemaal verloren, ze geven 70% nerslagkans wisselvallig met geregeld buien aan, maar ook zonnige momenten.

Interpretatie: gewoon voortzetting van het droge weer op enkele druppels na, met een uitdrogende zon en wind.

Ik pomp grondwater het enige betaalbare alternatief, samen met m'n buurman.

Het gras doe ik al maanden niet meer.

Die dure Hemerocallis China Pride houd ik wel in leven, maar nog geen enkele bloemknop gezien. :( En ik had er zo'n hoge verwachting van…

Zodra de Rudbeckia's niet meer overeind komen en de nieuwe beplanting van dit voorjaar slap gaan hangen is het weer hoor tijd voor een water ronde, inderdaad Mike, iderde 3 dagen. :(

Bij de klanten is het ook alleen nog bergenen of wat wieden waar beregend wordt.

En de pompoenen zijn ook nog maar matig, want echt langdurige warmte hadden we ook niet…

Gelukkig doen de rozen, passiebloem en papavers het goed met al die zon. :)

Groet, theo.

• frouwk

Theo dit is echt een een ramp, hier zijn sommige stukken geel

maar lang zo erg niet.