Jaaaaaaa regen!!!

• theo

Vanmorgen 31mm kunnen aftappen, Mike, wat kan je blij zijn met zulke buien. :)

De wind zakt wel weer af, hier ook fors, maar zolang de pompoenenbladeren nog redelijk heel zijn, gaat 't nog wel. ;)

En voor iedereen nog veel plezier met de nog te komen regenbuien, behalve Paula dan, in het natte Zuid Limburg? ;)

• Mike

31, niet verkeerd, - 8 meer dan hier. Ben wel blij met die 23 liter, maar onder de meeste bomen/struiken is de grond nog niet eens nat. Maar als de voorspellingen kloppen, dan krijgen we de komende dagen nog wat meer hemelwater, - zou leuk zijn, - maar wel graag met minder wind er bij…

Als je megapompoenen wilt kweken, moet je toch aardig wat bijwateren de laatste tijd, lijkt me. De temperatuur is wel redelijk op peil meestentijds, eigenlijk nooit van dat kille weer, dat dagenlang kan aanhouden en waardoor pompoenen onder de meeldauw gaan zitten of niet goed willen groeien. Ben benieuwd, hoe zwaar dit jaar je grootste wordt!

Mike

• paula

Hier heeft het met korte tussenpozen de hele dag geregend. Flinke plensbuien ook. Heb de tweede regenton maar weer eens leeg laten lopen want hij overstroomde. :( Het was hier vanmiddag 15 graden. Krijgen we nog zomer?

Paula

• theo

Sorry, Paula, dat klinkt best depri…. Na die enorme donderbuiennacht hadden we weer een bijna hele droge dag met veel zon én wind.

Dat heb je aan de kust en dan droogt het zó snel op.

Ik hoop voor jullie op wat meer opklaringen, maar de weersverwachting geeft dat niet echt aan voor zuid NL. :(

Laten we hopen op meer regen waar het nodig is en wat opwarming de komende dagen, daar hebben ‘ze’ het wel over.

Bij ons begint het weer lekker groen te worden:

Dit vergeten we maar snel:

• paula

Die bovenste foto zier er tenminste beter uit. Hopelijk valt er bij jullie ook genoeg. :Paula

• A.S.

Nou tis wel weer mooi geweest met de regen………. de bloemen worden zelfs alweer lelijk, bruin blad enzo……….verregende bloemen, alles hangt er zo droevig bij……..

op naar de zon !!!!!!!!!!!

de regentonnen kunnen er wel weer even tegen

• Mike

Hier nog steeds niet, echt waar! Gisteren wel flinke buien en die 23 liter/m2, maar vandaag droog, wel veel wind, en alles is alweer uitgedroogd. Hoop dus dat de beloofde regenzone nog wat verder naar het noorden opschuift…

Mike

• marja

Was gisteravond naar open tuinen wezen kijken in Kockengen.

Maar onder de struiken was het nog kurkdroog.

Alhoewel ik zelf zeg Regen,regen hoor eens aan,

Stuur de zon je kunt wel gaan.;-)

Gr Marja

• Marian

Bij ons ( onder Breda) valt het ook nog wel mee met de regen. Ook een tekort van 120 mm geloof ik. Ik moet nog steeds elke week de tuin sproeien omdat het niet wil regenen, ja nu een beetje miezer. Er is meer wind dan regen, net als bij Mike, en als het hard waait dan regent het niet. Vandaag zouden we het ( alweer) krijgen, die regen, Maar mooi niet dus.

Tot gisteren was het hier gewoon een mooie zomer, raar toch eigelijk dat er plaatsen zijn waar het al langer regent.

• A.S.

ik zal ze richting 't noorden blazen

waarom nou niet af en toe een bui (liefst '

s nachts) en ooooooooveral in Nederland

grrrrrrrroetjes !!!!