Kikker???

• mw.lutetia

ik doe ze in een afsluitbare bak met groen;ze kruipen allemaal tegen het deksel aan;ik doe ze in bv een rabarberblad en breng ze dan weg;in de tuin raap ik de met een blad op of met mijn vingers;inderdaad niet lekker,maar dan heb je ze tenminste.luut

• Katinka

Naaktslakken zijn heel vies om op te pakken inderdaad. Ze slijmen als je ze oppakt en het schijnt dat dit slakkenslijm nog goed voor je huid is ook. Mij niet gezien! Ik heb grind in de tuin en dat gebruik ik om schone handen te houden. Ik tik de naaktslak aan, zodat hij zich gaat opkrullen. Dan leg ik een steentje op zijn “slijmvlak” zodat hij zich daar omheen gaat klemmen. Ik pak het steentje en gooi hem bij de vissen. Hap :).

• Mike

Ergens in een tuinblad (Tuin&Co of Groei%Bloei, weet het niet meer precies) zag ik een ‘slakkentang’ te koop aangeboden. Iets voor jullie?

Mike

• Hinke

Ik doe wel gewoon mijn handschoenen aan en laat ze naar het weiland of berm vliegen:-)

Hinke.

• Margie

Ik pak ze op met de hand in een boterhamzakje , zo pak ik ook de honden drollen op als ik ga wandellen.

Margie

• Katinka

Nou… nu je het zegt Mike, ik heb nog zo'n tang om escargots op te pakken, je weet wel, van die slakkenhuizen met slakken en kruidenboter erin om op te eten Die heb ik nog ergens liggen en ik geloof dat ik er nu een nieuwe bestemming voor heb!