De regen spuugzat !

• Hibiscus

Ik heb net een middagje in de tuin tussen de onkruidjes en andere gewassen door gebracht. Ik durf nu wel hardop zeggen dat ik de regen zat ben.

Mijn hibiscussen…..ze staan echt helemaal op springen maar hunkeren naar zon ! Door de regen worden ze nog eens extra zwaar en het hangt nu alle kanten op. Omdat touw snel de neiging heeft om in de takken te snijden, bindt ik ze dan maar weer voorzichtig samen met mosgroen cadeaulint.

Gelukkig zag ik vandaag geen regen vallen EN nu schijnt de zon warempel heel even. Maar in juli zoveel water……dat wordt puffen in augustus.

Voor de liefhebber : een hibiscus die ik nog graag aan de collectie zou wilen toevoegen : Hibiscus Syriacus “Lady Stanley”

• Olga

Zag je géén regen vallen? Dan woon je niet bij mij in de buurt! (rijswijk bij den haag)

Hier had ik vandaag weer 25 mm in de regenmeter, gisteren slechts 2mm, maar eergisteren 35mm! We hebben er lang op moeten wachten, en ik heb flink lopen gieten, maar nou komt het dus met bakken. Jammer want ik had nog zoveel plannen (projectjes) met de tuin en daar is het gewoon te nat voor. Vandaag heb ik plantjes moeten redden van de verdrinkingsdood, die stonden in een bak zonder gaatjes te wachten tot ze de grond in mochten, nu heb ik ze dus maar verhuisd naar bakjes met gaatjes. Maar ach, ook hier schijnt nu het zonnetje en het droogt vast snel genoeg weer op, wie weet nog wel te snel, maar de tonnen zitten in ieder geval vol, dat scheelt!

Een prachtige hibiscus die je op je wensenlijstje hebt! Wat houd je tegen om hem aan te schaffen?

Olga

• A.S.

heeeeeeelemaal mee eens, hier regent 't al vanaf zondagmiddag, heb er nu genoeg van.

Wilde net even de lelijke bloemen uit de zomerbloeiers knippen……….en je raad ‘t al ’t begon weer te gieten.

dan maar naar de strijkplank.

* zijn er nu nog mensen die meer regen willen………welk deel van Nederland ?

groetjes

• Katinka

Oooo ik wilde het niet schrijven hier door alle droogte topics, maar ik dacht hetzelfde: zo heb je droogte en zo heb je een overvloed aan water. Ik heb er ook alweer genoeg van en mijn tuin en de natuur kan er ook wel weer even tegen. Kom maar met die zon!

• Brigitte Verkuijl

idd mijn bloemen gaan allemaal kapot door de vocht :( nu mag de zon wel weer komen, ze hebben genoeg water op mijn vakantie te overleven…..

• anja

hallo allemaal.

nou ik heb er ook genoeg van.

de hele week al regen het lijkt wel herfst.

de planten doen het gelukkig wel goed.

maar je word er zo somber van.

zat al te kijken wat ik nu zou gaan borduren heb nog genoeg liggen .

groetjes anja

• Margriet

Kom maar op met die regen.

Hier weer vrijwel niks, best aardig weer vandaag. Beetje frisjes af en toe. Vanmiddag zonnnetje, prima.

De echte regen trekt iedere keer langs ons. Die ene dag regen (was het maandag?) was echt niet genoeg!

Morgen veel regen voorspeld, behalve in de kuststreek. En dat is al heeeeeeeeel lang zo!

Gr. Margriet.

• bert

Hier ook een mooie dag vandaag Margriet.Ik heb de buienradar in de gaten gehouden,maar zoals zo vaak dit jaar kwamen wij er weer goed vanaf.

Groetjes Bert.

• paula

Of slecht, het is maar hoe je het bekijkt. :D

Paula

• Hinke

Gisteren was het hier een grijze dag maar het heeft niet de hele dag geregend. Maandag heb ik een regenmeter gekocht en die 's avonds buiten gezet, natuurlijk nog niet gewend om te legen dus dat heb ik net maar even gedaan. Sinds maandagavond is er 13mm in de meter gekomen, toch niet gigantisch veel maar heerlijk voor de tuin:-):-)

Hinke.