Wie heeft er keelpijn?

• Olga

Er waren vandaag alweer bloemknoppen weg! Het moeten bijna wel vogels zijn. De knoppen zitten op “haphoogte” van de wat grotere vogels, zoals duiven. Vandaag zag ik ook nog 2 eksters door mijn siertuin banjeren, dat schijnen ook boeven te zijn! Ik heb overwogen om de plant uit te graven en in een pot te zetten en deze onder het net bij de kolen te stoppen tot ik heb kunnen oogsten. Als er woensdag (morgen geen tijd) nog wat over is, doe ik dat waarschijnlijk.

Olga

• paula

Jammer Olga!!! Zoals ik al schreef bij je berichtje “kunstwerkje” heb ik hem ook maar ik heb de uitgebloeide bloemen afgeknipt. Dus heb ik helaas geen zaadjes voor je, anders had je ze met alle liefde kunnen hebben. Ik heb deze toendertijd (2006) “gekocht” bij Astrids bloemenzaadjes.nl maar deze site bestaat niet meer. Het zaaien gaat overigens heel goed. Maar misschien zou je de planten kunnen delen volgend voorjaar? Ben even wezen kijken: Volgens mij kan dat.

Paula

• Olga

Dat is alvast gunstig, dat het zaaien goed gaat! Aan die zaden ga ik ook nog wel komen. Inmiddels denk ik daar bij “hoe dan ook”. Ik kan namelijk ook nog naar het tuincentrum terug. Moet dat plantje maar weer in mijn mandje. Nadeel is dat het zo'n ontzettend leuk tuincentrum is (heel veel soorten die ik nooit ergens anders zag….) dat dat wel een duur grapje zal gaan worden ;-)

….hmm, hoe gaat dit jaar je vuurwerkplant?

Olga

• paula

Hij heeft het heel goed gedaan, zoals alle voorgaande jaren eigenlijk. Een probleemloze plant. Daarom is het ook mijn favoriet in de tuin. Niet opdringerig. Breidt zich ook maar zeer langzaam uit. Als ik er zo over nadenk,,,,, volgens mij is het aantak takken dat uit de grond komt de laatste 2 á 3 jaar constant. Alleen die hagelbui van laatst heeft het blad beschadigd en de 2 takken die ik had laten zitten voor het zaad (dus als iemand interesse heeft, ik heb er een paar) zijn gehalveerd. Had jij ook zaad gekregen? En hoe gaat het daarmee?

Paula

• Olga

Mijn vraag naar je vuurwerkplant stelde ik omdat ik er ineens aan dacht dat je vorig jaar zoveel mensen blij gemaakt hebt met zaden ervan. Ik heb me toen niet aangemeld omdat ik de volkstuin net had en ik mijn energie daardoor in ander tuinwerk moest steken.

Maar NU ben ik zeker wel geinteresseerd dus als je wat zaadjes voor me wilt oogsten, dan heel graag!

Misschien is het wel leuk om in een nieuw berichtje naar de zaai-ervaringen te vragen?

Olga