Zaden van de Vuurwerkplant

• paula

Vorig jaar heb ik een behoorlijk aantal mensen blij (hoop ik althans) kunnen maken met zaden van de vuurwerkplant. In een eerder topic vroeg Olga hoe het met mijn plant(en) ging en opperde over de zaden een nieuw topic te beginnen.

Bij deze Olga :D

Hoe is het met jullie zaaigoed gegaan? Mike, zijn jouw zaden nog opgekomen? Je schreef in April dat je nog niks gezien had. Hopelijk hebben ze de droogte van sommigen goed doorstaan.

Ben benieuwd.

O ja, als er nog mensen zijn die nog zaad willen, laat maar wat horen dan zet ik mijn e-mailadres even open.

Paula

• viool

Hallo Paula,

Bij mij zijn ze niet opgekomen.

Viool.

• Hinke

En bij mij ook niet, zou dat aan de grond kunnen liggen? Of de droogte? En ik vind het lief aan geboden maar ik hoef geen nieuwe, ik heb mij zelf voorgenomen om even met van alles wat te minderen:-)

Hinke.

• mw.lutetia

bij mij is een aantal opgekomen;een stuk of tien;aan een buurman iets verder op heb ik de twee mooiste zaailingen gegeven voor bewezen diensten;een aantal is -waarschijnlijk door slakken-verdwenen en ik heb nog drie kleine zaailingen staan;er zit,vermoed ik, ook nog wat zaad in die pot,dus ik hoop er het beste van!luut

• Astrid

Hoi Paula,

Ik heb vorig jaar ook zaadjes van je gekregen, helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om deze nog voor te zaaien, dat ga ik volgend jaar dus nog proberen.

Dit jaar voor het eerst met echte zaai-en stekgrond gewerkt en werkelijk 99% van al mijn voorgezaaide plantjes zijn opgekomen zodat ik geen plek meer had voor ander zaaigoed.

Groetjes, Astrid

• paula

Hee, da's raar!!! Mijn reactie's zijn verdwenen!! Dan nog maar een keer

Jammer Viool. Als je wil kan ik je nieuwe zaden sturen. Ik hoor het wel.

Paula

• paula

Dan ben ik benieuwd of het wat gaat worden. Het zaad moet vers zijn zeggen de boeken er over. Maar proberen kan natuurlijk altijd. Zaai ze dan niet later dan September, misschien heb je geluk.

Anders meldt je je maar. Ik heb 2 bloemtakken aan de plant gelaten, dus heb ik een beetje zaad voor de liefhebbers.

Paula

• Olga

Je had mij al genoteerd zeker?

Olga

• luka

Hoi Paula,

Ook ik zou graag zaad van je krijgen van de Vuurwerkplant, lijkt me leuk!

Via het prikbord kan ik helaas geen mailtjes sturen (outlook werkt bij mij niet zoals het hoort) zou jij mij een mailtje willen sturen over de zaden?

Vast bedankt.

• Mike

Hoi Paula,

Helaas, helaas, niks opgekomen hier. Alles volgens de regels gedaan, na een tijdje ook nog een koudebehandeling gegeven, maar het mocht niet baten. Bakje staat nog steeds in de kas, hou het licht vochtig, want je weet maar nooit, maar ik vrees dat het niks gaat worden. Gewoon, om te checken, ook een pakje zaden bij Vreeken besteld, maar die zaden kwamen ook niet op.

Geen idee, wat ik verkeerd doe. Overigens had ik in mei of zo ook een plantje laten komen via Bastin in Limburg. Dat leeft nog wel, maar groeit van geen millimeter. Erg vreemd allemaal. Misschien vinden ze de zeelucht niet lekker of is het hier gewoon gemiddeld te koud, - geen idee. En ik vind 'm zo mooi…

Mike