Deze plant groeit in het begin ontzettend langzaam. Verwacht niet snel een bloeiende plant te hebben. Het duurt waarschijnlijk 4 of 5 jaar alvorens je de eerste bloemen te zien krijgt (en dan zijn het er nog maar een paar).
Gegroet, de tuinprins
Hoi Paula,
zoals al ooit eerder gemeld zijn bij mij de zaadjes prima uitgekomen. Ik had ze in mijn kas gezaaid al voor de winter en heel vroeg in het jaar zijn bijna alle zaden gekiemd. Ze hebben wel even last gehad van een luisaantasting toen het in de kas warmer werd, maar ze staan nu in een paar potten en zien er goed uit. Groeien wel langzaam, maar dat vind ik geen probleem. Carin
Eigenlijk was het beter geweest als jullie, zoals ik geadviseerd had, ze meteen in de volle grond gezaaid hadden. De wortels houden n.l. niet van verstoring en dat merk je als je ziet dat de in de pot gezaaide exemplaren een stuk achterblijven ten opzichte van die in de volle grond zijn gezaaid. Ik zou willen adviseren om de planten dan ook niet te verspenen maar zó vanuit de pot de grond in te doen met álle aarde eraan. Als je dan volgend jaar ziet dat ze goed groeien zou je de planten die teveel zijn, kunnen verwijderen. Mede daarom heb ik ruim voldoende zaad uitgedeeld.
Paula
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?