Zaden van de Vuurwerkplant

• Tuinprins

Deze plant groeit in het begin ontzettend langzaam. Verwacht niet snel een bloeiende plant te hebben. Het duurt waarschijnlijk 4 of 5 jaar alvorens je de eerste bloemen te zien krijgt (en dan zijn het er nog maar een paar).

Gegroet, de tuinprins

• anneke im

hallo Paula,

Ik heb ze in een pot gezaaid en ze zijn aardig op gekomen .Het is een grote pot. Ik kan helaas geen foto laten zien mijn pc is kapot en komt zaterdag terug . dan zal ik de foto eens plaatsen .ben aan het op paasen en hier even gereageerd.

Anneke

• paula

Mail is onderweg. :)

Paula

• paula

Outlook werkt prima denk ik. Het ligt er waarschijnlijk aan dat ik mijn e-mailadres verborgen heb. Maar een mailtje is ook naar jou onderweg

Paula

• paula

Als je wilt Mike wil ik speciaal aan jou van de winter wel een stuk van mijn plant afsteken en dat opsturen. Bij mijn buurvrouw werkte dat prima. De plant bloeide toen al het eerste jaar.

Paula

• carin

Hoi Paula,

zoals al ooit eerder gemeld zijn bij mij de zaadjes prima uitgekomen. Ik had ze in mijn kas gezaaid al voor de winter en heel vroeg in het jaar zijn bijna alle zaden gekiemd. Ze hebben wel even last gehad van een luisaantasting toen het in de kas warmer werd, maar ze staan nu in een paar potten en zien er goed uit. Groeien wel langzaam, maar dat vind ik geen probleem. Carin

• Katinka

Bij mij zijn ze in de pot wel opgekomen, in de grond niet. Er staat nu wel een miniplantje in de voortuin.

• frouwk

Ja bij mij ook, ik had 4 kleine bloempotjes in een grote bak gezet gevuld met aarde en zijn ong. 5 cm. Kan ik ze voorzichtig in de volle grond zetten?

• paula

Eigenlijk was het beter geweest als jullie, zoals ik geadviseerd had, ze meteen in de volle grond gezaaid hadden. De wortels houden n.l. niet van verstoring en dat merk je als je ziet dat de in de pot gezaaide exemplaren een stuk achterblijven ten opzichte van die in de volle grond zijn gezaaid. Ik zou willen adviseren om de planten dan ook niet te verspenen maar zó vanuit de pot de grond in te doen met álle aarde eraan. Als je dan volgend jaar ziet dat ze goed groeien zou je de planten die teveel zijn, kunnen verwijderen. Mede daarom heb ik ruim voldoende zaad uitgedeeld.

Paula

• anneke im

Paula, Ik heb hem in een hele grote pot gezaaid ,zodat ik hem als solitair kan plaatsen op het terras. Ze doen het goed . Ze blijven in die pot staan. groet Anneke