taxus verbrand?

• Marian

Nee, waarschijnlijk denken ze “waar maak je je druk om” .

Als hij al een botanische achtergrond heeft, ( hoe krijgt hij het verzonnen) dan zegt hij ook geen conifeer tegen een taxus.

• Kees

Helemaal met Tuinprins en Marian eens hier zit een luchtje aan

dat verhaal van die z.g. botanische achtergrond. Ik wens je veel succes.

Kees.

• paula

Hij zal wel uit de klei getrokken zijn. :D Dat is zijn botanische achtergrond.:D:D

Paula

• Hinke

Paula toch….:D:D:D

• rovianne

lol.

Dank jullie. Mochten we er met deze beste man niet uitkomen dan moet de woningbouw maar een onafhankelijke tuinder inschakelen. Wij laten het hier niet bij zitten. Dit is een veel te grote plek.

• fred

Even voor de duidelijkheid, een Taxus hoort thuis bij de coniferen. Tis maar een weet. Officieel is een konifeer een boom die kegels draagt, een iets ruimere definitie gaat uit van een verschil tuissen ofwel blad, ofwel naalden/schubben. Welnu, de Taxus is in het rijke bezit van naalden en heet dervalve ook conifeer.

Fred.

Dit hele verhaal doet niets af aan de klinklare onzin die de gravenist vertelde. Da's uit een wel heel dikke duim gezogen!

Ik zou er overigens ook geen tuinder bijhalen, ;-), da's een apart vak en heeft niets met siertuin van doen. Bel maar een hovenier, eventueel via de VHG, de branchevereniging.

• Marian

ja Fred, het zal wel waar zijn, die ruimere definitie van de naalden, maar een taxus heeft weer geen kegels.

Maar je praat meestal over coniferen, of over taxus.

Een hovenier/ tuincentra/ kweker ook. Als je bij hun naar coniferen vraagt, krijg je iets anders dan als je om taxus vraagt.

• fred

Ha, da's ook wat, ik ben zelfstandig hovenier en als mijn klanten om coniferen vragen leg ik ze uit wat er dan allemaal mogelijk is, inclusief, juist, Taxus!

Fred, Hovenier

• fred

http://www.dutchflowerlink.nl/nederlands/bloem_en_plant/coniferen.htm

Op deze pagina kun je alles een rustig bekijken, goed lezen. Degenen die je aanhaalt als hovenier, tuincentrum enz, , wel, ik schat dat daar een hoog borrelpraatgehalte inzit. "T heeft in elk geval niets met vakkennis te maken.

Fred.