Een groot deel van mijn tuin loopt stijl af naar een sloot. Op dat scheven deel groeit momenteel alleen gras, onkruid en veel brandnetels. En op één gedeelte staan 5 knotwilgen. Afgelopen week ben ik maar weer eens begonnen met de brandnetels, voorzover mogelijk weg te trekken in de hoop dat ik dat vanaf nu wat bij kan houden. Maaien gaat alleen met een trimmer en omdat dat vrij zwaar werk is doe ik dat meestal maar 2 keer per jaar maar dit jaar ben ik er nog niet 1 keer aan toegekomen. Pas afgelopen week een stukje gedaan.
Ik zoek voor deze wal dus een betere oplossing. Mijn plan is om de komende winter te proberen al het gras en onkruid eruit te halen, al is het alleen maar eerst een deel en dit in te planten met………. ja wat!! Iets wat gerust mag woekeren, het liefst planten die het winnen van brandnetels, gras en verder (on)kruid). Ik heb ooit iets gelezen over planten met groot blad die dit goed zouden kunnen doen, maar ik weet geen naam meer. Bovendien moeten ze niet te hoog worden anders mis ik mijn uitzicht:-):-)
Wie heeft tips, ideeën?
Hinke.