Maar snoeien moet toch in maart hebben ze me in eerdere berichtjes laten weten?
Hahaha eigenlijk dus precies een plant voor mij…. niet snoeien volgens regels en een bepaalde tijd, maar gewoon wanneer je denkt: nu heb ik even tijd of nu kan er wel wat van af. Zulke makkelijke planten moet ik maar meer hebben geloof ik, mijn vingers zijn helaas niet zo groen als de meesten van jullie hier…
Bedankt voor jullie tips!
Sorry, Musicalfan, voor het misverstand. Inderdaad, de “ideale” snoeitijd (zoals met vele planten) is maart omdat dan de sapstroom weer op gang komt. Maar als je het niet erg vindt om nu even wat minder bloemen te hebben, de snoeischaar er in !!! Ik ben zelf ook zo hoor ! Ik snoei als het me zo uitkomt. Ik heb zelf geen fragiele planten staan. En ik heb geen moeite met een jaartje wachten tot ik weer bloemen heb. Volg het advies van Margriet. Lonicera is sterk, schaar er in !
By the way, prachtige grote plant ! Ik hoop echt dat de nieuwe buren (Wie weet wanneer. Huizen staan zo lang te koop tegenwoordig. Anders dan in mijn huizenkooptijd !) hem willen behouden.
Er zijn nu geen bloemen meer, hij is uitgebloeid, je ziet alleen het begin van die besjes…
Het is inderdaad een mooie grote plant, ik moet wel bekennen dat zolang wij hier wonen ik er niets aan gedaan heb, het is mijn verdienste dus absoluut niet dat hij zo groot geworden is, ik heb hem alleen maar laten groeien…
Ik ga je advies opvolgen, als het iets minder warm is dan zet ik de snoeischaar er in en dan hoop ik dat hij volgend jaar mei weer helemaal groen is en volop bloeit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?