nog tips?

• wilma c

ik ga vanmiddag naar het tuincentrum de laatste jaren heb ik niet zoveel aan mijn tuin gedaan met het gevolg een prachtige tuin in juni en nu bloeit er nauwelijks iets. Ik hoop dat de rozen snel voor een tweede bloei zorgen.

Er zijn een aantal planten verdwenen zoals de hoge campanula, rode valeriaan, zonnehoed, witte wederik ,scabiosa, zeepkruid (een van mijn favorieten) zelfs lieve vrouwe bedstro is weg :-(

Mijn dochter is 10 augustus jarig en nu hoop ik nog wat leuks te vinden.

De planten mogen best wat woekeren hoor ;-)

• wilma c

ik mis ook de schanierplant en de jacobsladder :-(

• martine

rudbeckia, herfst- of japanse anemoon, herfstaster, phlox,vuurpijlen ofwel kniphofia, zo, verder weet ik even niets, maar er komt vast nog meer…..

• wilma c

hier ben ik al blij mee hoor!! bedankt

• carla

In welke regio woon je Wilma?

Zal wel net niet in de buurt zijn anders kun je bij wel jacobsladder halen, hij zaait hier zo uit. Ik woon in NH.

Lievevrouwebedstro bloeit in het voorjaar en ook de kniphofia´s die ik heb zijn al lang uitgebloeid.

Ik zou gaan voor de echinacea, de rudbeckia en de japanse anemoon.

Verder bloeit straks nog Leverkruid, de cimicifuga (heet nu geloof ik actea), de aster horizontalis vind ik zelf ook erg leuk( wordt een beetje een klein struikje met kleine bloemtjes over alle takken dus niet zo´n omvallende bos bloemen en ook geen meeldauw).

En hier bloeien nog de margrieten, de monarda´s, phloxen, veronica, rode, roze, paarse en blauwe lobelia´s (de hoog opgaande zijn dat), de Kirengeshoma staat op knappen, een vaste lathyrus, rode en witte persicaria, vaste fuchsia (magelanica), stokrozen, kokardebloem en eindelijk heb ik ook bloemen in mijn agapanthus, joepie! Ben ik zo trots op!

Zo Wilma, een hele lijst (ik werp af en toe een blik op de tuin terwijl ik dit typ en dan zie ik weer iets dat bloeit….).kaardebol bijv, zaait ook zo uit hier, maar wel mooi.

Even Googlen misschien voor de eigenschappen en hoe ze eruit zien en dan kun je gaan shoppen. Maar is er geen kwekerij bij je in de buurt? Is vaak toch een stuk goedkoper dan een tuincentrum….

In ieder geval succes en laat je nog even weten wat het geowrden is?

groetjes,

Carla

• jeltje kosters

nog wat ideeen, brons kleurige venkel, grootmoeders oorbellen, geraniums, veronicastrum's, hortensia's, vast viooltje, aconitum deze bloeit september oktober, elfenbloem, ….. lemon queen, acanthus mollis, agastaches, campanula loddon anna………………etc. Wat me opviel dat de planten die ik verleden jaar gekocht had ook hoogzomer bij de kwekerij niet altijd het jaar erop bloeien in dezelfde tijd, sommigen eerder en anderen later. succes groetjes Jeltje

• Margriet

Je zou je haast gaan afvragen of er iets in je grond zit waardoor de planten doodgaan. Je noemt zulke sterke planten op, daar kan bijna niets mee mis gaan.

Gr. Margriet.

• Nina

Carla, ook bloemen in de agaphantus! Ik ook!! Eindelijk. Staat al zeker drie jaar in de volle grond en tot dit jaar nooit een bloem gezien. Begon de moed al te verliezen en gunde hem nog één jaartje. Daar is ie vast van geschrokken :D:D Nu wel 4 bloemen erin en hij mag blijven.

Nina

• wilma c

ik woon ook in Noord Holland .;-) :-)

Er moet een kweker zitten langs de Amstel misschien is dat beter dan een tuincentrum ( zitten hier genoeg) de japanse anemonen vind ik prachtig ik heb een witte die pas laat bloeit.

Ik heb een paar eendagsbloemen gehad die deden het hier ook goed die kan ik ook wel aanschaffen.

we hebben hier kleigrond. Toen ik in Hilversum woonde had ik andere grond (bosgrond?) en de phloxen die ik toen had zaten onder de schimmel misschien is kleigrond beter? Ik schrijf alles op wat jullie me aanraden, ook de aster horizon tales lijkt me leuk.

Vast lathyrus ? Ik heb ooit een lathyrus tegen een schommel aan laten groeien dat was ook een succes.

• martine

Grappig hoe de bloeitijd soms kan verschillen, misschien ook een andere soort Kniphovia? Ik woon in Zuid holland en die van mij staan al een paar weken te bloeien en er zijn nog volop nieuwe knoppen…. Het is in 2 jaar een hele flinke pol geworden. Ik heb ook eens een kleinere soort gehad die zachtrood bloeide, maar die is na een jaar niet meer teruggekomen.