Nou ja, …kniphofia natuurlijk
Ik moet wel……Hibiscus ! ;-)
En verder bloeit er op dit moment in mijn tuin op volle kleigrond: Kokardebloem (Gaillardia), Salvia, Zonnehoed, Echinea, Vlinderstruiken (Buddleia - jammer dat je zo ver weg woont want ik heb twee grote jongens die een nieuw thuis zoeken), sierdistel, pluimhortensia (de Limelight is adembenemend), hypericum, schijnpapaver, munt en Acanthus.
Veeeeel plezier.
Hibi.
Bij mij dus precies hetzelfde, heb ze uit nijd voor in het plantsoen gezet. En ja hoor eindelijk twee grote bloemstengels.
Vorig jaar heb ik ook een witte en zachtblauwe gekocht bij iemand die met zijn tuin stopte gekocht en zie, die bloeien wel nu al. Deze staan wel in de achter tuin, ik kan er tijden naar staan kijken. Eindelijk gelukt, ook ik had de moed al bijna opgegeven en was jaloers op de andere prikkers die soms zulke mooie foto´s plaatsten…..
Carla
He Wilma, das ook toevallig. Ik woon in de zaanstreek en zo te horen woon jij ook dicht bij Amsterdam.
Ik ga vaak naar kwekerij Weigelia in Heerhugowaard maar die is nu gesloten tot september of naar Loef in Velserbroek.
Ik weet wel van een pluktuin langs de Amstel maar een kwekerij ken ik daar niet. Straks even zoeken, is altijd leuk , weer een nieuw adresje.
Verder natuurlijk Margriet´s kwekerij in St Pancras en ik koop weleens wat via marktplaats.
Volgens mij wonen we niet zover van elkaar vandaan. Kunnen we misschien toch weleens wat uitwisselen…..
Succes vrijdag.
Carla
En ook ik heb dit jaar voor het eerst bloemen in de Agapanthus. Ik had hem in pot, vorig jaar niet gebloeid, bleek hij had te warm gestaan (binnen). Afgelopen winter hem buiten onder een afdak gehouden met bubbeltjesplastic om de pot. Omdat met die droogte dit voorjaar al die potten water geven me wat te veel werk was en ik geen knoppen zag in de Agapanthus heb ik hem ergens achterin de tuin in de grond gezet. En wat blijkt, hij zit vol bloemen, heb ze nog niet geteld maar volgens mij zijn het minstens 10. Dus in de herfst zet ik hem weer in pot want een eerdere in de volle grond heeft de winter niet overleefd. Wel jammer dat ik er nu niet op het terras van kan genieten:-(
Hinke.
Wat goed Hinke, ik ben al blij met die 4 van mij. Ik heb hem in de volle grond staan en 's winters dek ik hem wat af met een bloempot. Eigenlijk vooral tegen de regen. Als we echt weer een koude winter krijgen zal ik steviger moeten afdekken.
Wel grappig dat je van zoiets simpels als een bloeiende plant zo blij kan worden.
Nina
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?