Alternatief voor grasgazon.

• Mike

zaaien kan misschien wel, maar ik heb nog nergens zaden aangeboden zien worden. De foto is trouwens niet erg representatief, want hier bij mij groeit het veel weelderiger en heeft het grasveld in no time veroverd. Van klanten, die het gekocht hebben, hoor ik uitsluitend enthousiaste verhalen over de groeikracht en sierwaarde van dit mooie plantje. De sterretjesbloemen blijven de hele zomer maar komen en een maaibeurt doet meer goed dan kwaad. Wil dit schatje dan ook niet meer missen in mijn gras…

Mike

• Viola

Zaait dit plantje zich uit?

Ik heb het nl in de tuin gezet een paar maanden geleden en ben er heel blij mee maar ik wil het niet in mijn postzegelgazon.

In mijn oude gazonnetje was een veronicasoort terechtgekomen en dat kom ik nu soms weer tegen en dat gaat er dan onmiddellijk uit!!

In de achtertuin heb ik wel Isotoma in potten omdat ik de kleur blauw zo mooi vind in donkerblauwe potten. Maar aub niet in het gazon, dat wil ik “netjes” houden.

Viola

• Clari

Alle mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik mee verder.

Het was voor mij voor het eerst dat ik hier op dit prikbord een vraag stelde.

En was verrast met de vele antwoorden.

Veel tuin plezier

Groetje Clari.

• carin

Ik heb dit plantje ook in een bloempot geplant met mini-hosta's. Aardig bloemetje, overwoekert inderdaad heel snel de andere planten in de pot, maar verdwijnt volledig in de winter. En komt bij mij dan ook maar zeer moeizaam terug in het voorjaar. Als hij dan eenmaal aan de gang is, dan gaat het wel snel.

Als hij niet wintergroen is, kun je naar mijn idee niet echt van een grasvervanger spreken. Bij mij zaait hij zich overigens niet uit. Maar als je hem eenmaal hebt, raak je hem ook moeilijk kwijt, lijkt me, want ik heb al bergen wortelscheuten uit één pot gehaald. Blij dat ik hem niet in de tuin geplant heb. Carin

• Willem - 1

De enige die nog het meest op een gazon lijkt heb ik hier nog niet gezien.

Kijk eens op onderstaande link van bakker in hillegom, dan zie je ook meteen drie afbeeldingen van het resultaat.

Het is en kruipende jeneverbes, en is waarschijnlijk ook wel bij andere adressen te koop.

gr. Willem.

http://www.bakker-hillegom.nl/r_12627-001/Bodembedekkende-heesters/Kruipende-jeneverbes-Conifeer.htm

• Marian

Dat ziet er in het echt zeker niet zo uit als op dat gephotoshopte plaatje van Bakker.

Heb die kruipende jeneverbes eens gehad, maar dan heb ik toch liever het plantje vanMike.

Is somber donkergroen van kleur, krijgt kale takken/stukken. En verhout na verloop van tijd.

• ann

Kijk eens op deze link heel veel informatie over de Isotoma het plantje van Mike.

http://yasha.gerits.net/isotoma%20fluviatlis.htm

Ann

• Anja Van Schoor

Wat is er mis met loopkamille (Chamaemelum nobile Treneague )?

Heeft iemand ervaring met tapijtgras (Phyla nodiflora Summer Pearls)?

• anne

Hallo Mike,

Het is inmiddels 2009, maar ben erg enthousiast geworden bij het lezen over je plantje. Ik ben nl op zoek naar een grasvervanger….

Verkoop je ze nog steeds en zo ,ja, voor hoeveel?

Stuur je ze ook wel op?

Groet, Anne