Hallo, allemaal, Ik heb hier een plant waarvan ik de naam wel kan dromen. Maar nu even niet dus, hopeloos kwijt. Kan iemand me uit de brand helpen?
Bij voorbaat dank,
Fred.
Ha, nee, het is geen Phlox daar is deze rakker weleens voor uitgescholen maar deze schone geurt vooral 's avonds en ook nog wel in de ochtenduren. Overdag niet of nauwelijks. Phlox geurt gewoon heel de dag, lol. Er is ook een gele variant.
Maar je hebt me reuze geholpen, dank, ook voor de snelheid. (Ik hoopte al een beetje dat je in de buurt van het forum zou zijn, (-; )
Fred.
dit is inderdaad de mirabelis japala “cherry pie”, ik heb m dit jaar voor t eerst uit zaad opgekweekt, geweldige plant, ik ga volgend jaar de andere kleuren ook uitproberen. trouwens ik lees tot op heden tegengestelde feiten over deze plant, de een zegt dat ie eenjarig is en de ander zegt dat je de knol moet uitgraven en in t voorjaar weer moet planten dan zou die nog veel groter worden. hoe ga jij om met deze plant, ik zou m graag willen overhouden. groet
Janet
Mijn zus heeft er dit jaar een prachtig exemplaar van staan, groot en vol.
Twee jaar geleden gezaaid, en vorig jaar heeft zij de knol opgegraven en dit jaar herplant. Ze had ook weer nieuwe gezaaid, maar die zijn nog kleiner. Dus uit zaad gaat ook goed, maar met een knol heb je voorsprong!
Ik had m ook ooit gezaaid (zaadjes kwamen bij haar vandaan) maar vond 'm niet boeiend, maar nu ik hem zo groot en vol zag….. Janet ik zou er voor gaan!
Olga
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?