Worden die bij jullie niet als knol aangeboden? Hier staat op de jaarlijks “Sint Joepmarkt” altijd wel één verkoper van de knollen. Ook nog meestal op kleur gesorteerd.
Paula
Hoi,
Inderaad Mirabelis of tewel nachtschone.Ik had ze vorig jaar gezaaid maar deze kwamen niet op.Bij mijn werkgever staan ze voor de deur en had daar zaadjes van mee genomen.Deze planten komen elk jaar weer op daar.Kunnen dus wel tegen vorst of het is zaad wat weer op komt.Geen idee.
Dit jaar opnieuw gezaaid, zaadjes in de kas laten liggen ( vergeten) en de vorst is er over heen geweest.Kas is nl niet vorstvrij. En nu prachtige planten, die heerlijk geuren 's avonds.
En wat betreft de tip van de knol, ik ga het zeker proberen.
Hoi Janet,
Ik heb deze plant al jaren in het plantsoen staan, gewoon ooit wat zaadjes gegooid.
Hij wordt hier best hoog en vol maar sommigen vinden hem wat te rommelig.
Ik heb de roze, gele, wit met roze en de witte maar dan gewoon witte bloemen en niet zo speciaal als Margriet beschreef, Gewoon een witte variant.
De gele met roze waardoor het een soort oranje wordt wil ik ook nog maar dat is nog niet gelukt.
Wie gemengd zaad wil meldt zich maar dan ga ik voor jullie oogsten.
Hij komt hier op uit gevallen zaad en uit de wortelstokken die gewoon nog in de grond zitten.
Hij is heel sterk want duwt zelfs tegels omhoog die hier gelegd waren door iemand die niet wist dat die wortelstokken er onder zaten…..
Die knip ik dus helemaal af maar die staan nu al weer volop in het blad…..
Het vreemde dit jaar was dat ik aan de ene kant van het plantsoen de planten er zo kon uittrekken maar aan de andere kant braken ze allemaal af…..Ik wilde ze wat uitdunnen want het werd een beetje teveel.
Ik tuinier op veengrond en zit in de Zaanstreek.
Groetjes,
Carla
De Myrabilis jalapa en de Myrabilis longiflora zijn allebij niet winterhard.
De wortelstokken kunnen echter wel wat vorst hebben.
Persoonlijk gooi ik elk jaar de knollen weg en zaai gewoon nieuwe.
De Myrabilis jalapa broken colours is een heel mooi soortje, namelijk meerder kleuren per plant en per bloem
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?