Het wordt de buren vanzelf te gortig en dan kun je aan de slag.
Ik zou het maar liever bijhouden, het wordt steeds meer (en moeilijker) werk.
Je buren kunnen je verzoeken overhangende takken te verwijderen en als je dit niet doet, mogen ze het zelf doen.
Eerlijk gezegd eigenlijk een beetje onrechtvaardige regeling, want je zadelt een ander met veel onderhoud op. De achterbuurman van mijn bejaarde ouders heeft ook ooit een coniferenheg geplaatst, op zijn eigen grond. Dat ding werd hoger en hoger en mijn vader moest alles onderhouden aan zijn kant. Buurman was echt niet van plan de heg te komen onderhouden. Na lang vragen (de verhoudingen zijn gelukkig wel goed) heeft buurman de heg een stuk lager gemaakt en mag mijn vader nu het snoeisel in ieder geval bij achterbuurman achterlaten. Carin
hmmm, heb er nog even over nagedacht. Je buren opzadelen met werk waar zij niet om hebben gevraagd, - beetje te veel gevraagd eigenlijk, vind je zelf ook niet?
Als je mijn buurman was, zou ik er zwaar de pest in hebben. Je moet je buren ook niet als dummies beschouwen, die om de lieve vrede alles van je pikken en er ook niet zomaar van uitgaan, dat je gewoon je gang kunt gaan. Ik vind het niet juist, wat je van plan bent.
Mike
Ik zal je maar niet vertellen hoe hoog coniferen kunnen worden als je ze laat gaan. :-)
Plaatje: Groot donker bos, bomen van een meter of 15, reeën die overstaken.
Dat was Frankrijk, maar het waren wel “onze” haagconiferen.
Je kun nu zuinig doen maar het gaat je kosten in de toekomst.
Nou ja, je hebt het al gehoord maar ik geloof dat je dat niet wilde horen: Jij bent verantwoordelijk voor het onderhoud.
Ik ben het met de anderen eens. Wij hebben toen we het huis 6 jaar terug kochten de haagbeuk laten zitten. Later zijn onze buren gekomen, die dus de heg ook ok vonden we hebben ze er nooit over gehoord… Volgens mij zijn de beuken van ons ondanks dat ze op de erfafscheiding staan, het loopt bij ons nog wat verder door waar hun schuurtje begint. Ik snoei mijn gedeelte altijd, als ze met vakantie zijn dan snoei ik het bij hun of als ze er last van hebben, biedt ik het aan om te snoeien, nu willen ze het gewoon zelf doen dus ik zadel ze nergens mee op vind ik. Ik zou het aanbieden als ze nee zeggen is het hun beslissing maar ik vind het van jou kant uit wel bellefder staan en niet egoïstisch.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?