Het pad is in het midden voorzien van een hek, d.w.z. dat de mensen die er links van wonen ook links het pad uit moeten en mensen die er rechts van wonen er rechts uitmoeten. Het pad is dus niet geschikt om van het ene woonhuis op de hoek naar het andere woonhuis op de hoek te lopen.
Wij wonen vlak bij het hek in het midden van het totale pad en moeten dus het pad aan de ene kant telkens helemaal doorlopen. Het pad is gezamenlijk eigendom van alle bewoners, d.w.z. dat de helft van het pad achter jouw perceel jouw eigendom is.
Het pad is echter maar 1,5m breed en de poorten één meter breed, dus als de poort opengaat gebruikt deze meer dan de ruimte die jouw eigendom is.
En als je dus achterin dat pad woont moet je dus langs iedereen lopen of fietsen om het pad te verlaten. Dus naar mijn inzien moet het pad gewoon vrij zijn om de doorgang voor anderen niet te beletten.
En als er in de hal/entree van mijn huis brand uitbreekt zal ik toch via de achterkant moeten vluchten en dan wil ik niet nog eens 5 poorten tegenkomen die openstaan.