Het is wel een beetje off topic, maar ik hoop dat jullie dat niet al te erg vinden.
Vanavond op Tros-Radar gekeken naar de misstanden in het opvanghuis voor papagaaien. Triest, in en in triest. Dat er zo slordig met die mooie en intelligente dieren wordt omgegaan, - ik vond het onthutsend, stuitend en beschamend.
In goed vertrouwen geven mensen, door omstandigheden, hun dier daar af, ervan uitgaand, dat het goed verzorgd wordt. Maar niets is minder waar, zo blijkt. Schokkend. De eigenaar probeert zichzelf te verrijken en laat het hele zaakje op vrijwilligers draaien, waarvan sommigen wel eens ziek zijn of geen zin hebben. Dan krijgen sommige dieren dus dagenlang niets te eten en te drinken en sterven een nare dood. Ik had zoiets in Spanje verwacht of in een oost-europees land, maar zeker niet in Nederland. Ik hoop van harte, dat de uitzending veel los maakt bij betrokken mensen en dat deze misstanden gauw verholpen gaan worden! Wat een narigheid en wat goed dat Radar dit in de openbaarheid brengt.
Mike