OT: opvang papagaaien

• Goof

Ikheb de uitzending ook gezien maar ook het verhaal van de andere kant gehoord en dan is het niet zo erg als radar beweerd,laten we even afwachten als het goed is komt er een onderzoek.

Goof.

• VleerKipje

Ja, vind ik echt fantastisch hoe jij het aanpakt Nina.

Weer wat kinderen op de wereld die in elk geval respectvol met dieren omgaan.

Maar dat is volgens mij best zeldzaam.

De meeste ouders staan te lachen als het kind de kat aan de staart trekt of

de hond aan de oren :?

En bijt de hond letterlijk van zich af, dan is dat beest vals (want ze hebben

vaak de ballen verstand van honden en hun gedrag)

Of ze laten die kinderen maar achter dat dier aanrennen of er mee rond zeulen ect.

BLEH!!

Ik heb de reportage niet gezien dus kan er verder ook niet over oordelen.

• christine

Ja, even over de honden en kinderen. Wij hebben 4 kinderen en 11 kleinkinderen, waarvan nu 9 tussen de 6 en 15 jaar. Behalve eentje, hebben wij allemaal een of meer honden. En we hebben allemaal(echt waar) vanaf dat ze gingen kruipen, de kinderen bijgebracht van de hond af te blijven. En dat lukt prima, want ze kruipen alleen als je erbij bent, (dat hoop ik tenminste!!) en als je vanaf die eerste dag heel consequent bent, hebben ze het zo door. Als ze gaan lopen en ietwat meer begrijpen: alleen de hond voorzichtig aaien, op de rug vd hond, naar de staart toe.en Niet naar de ogen vd hond wijzen, ook dat lukt prima, kost geduld en aandacht, maar werkt ook prima. Op die manier zit het er echt goed ingebakken, want als ze weer wat ouder zijn kun je ze ook laten knuffelen met de hond(als de hond dat wil) Je kunt op die manier, ook met geven van voer als ze net kunnen lopen, altijd erbijblijven en vertellen hoe of wat. Wij deden dat met onze 4 en zij doen het weer met hun kinderen.We hebben blije en vrolijke honden en (meestal) ook kinderenVChristine