vogels voeren

• bert

Het zijn ook altijd dezelfden die zo laat zijn,maar ik ga nu op 1 oor(op 2 gaat zo moeilijk),morgen een drukke dag,groetjes Bert.

• Tim

Heb hier vanmiddag nog even zitten tellen.

# 12 staartmezen

# 5 koolmezen

# 6 pimpelmezen

# ongeveer 16 mussen (blijven echt niet stilzitten)

# 1roodborstje

# 1 merel

# 2 houtduiven

# 4 kauen (weet niet zeker of dit de goede naam is)

# 1 matkop

# 1 winterkoning

En de altijd aanwezige ekster.

Niet slecht voor een tuintje van 60m2 toch?

Groeten Tim

• Teuni

En wat geef jij deze beestjes dan wel te eten en hoe woon je?

Jammer dat ik nooit geen staartmezen zie hier, dat zijn zulke mooie vogeltjes.

gr. Teuni

• bert

Ik voer gewoon vogelvoer op de grond, voor mussen en eigenlijk voor alle soorten.,

vetbollen hang ik op voor koolmezen, pimpelmezen, mussen,

ik maak vetbollen fijn waar de merels gek op zijn en ook het roodborstje,

pinda's voor koolmees,pimpelmees,boomklever, specht,

appels in vieren gedeeld voor merel en kramsvogel,

gekraakte walnoten voor kraaien en merels (1 kilo in 2 uur op).

Verder voer ik (onvrijwillig) mussen voor roofvogels maar ik probeer het te voorkomen.

Groeten jonge bert

• Tim

Ik heb gewoon een emmertje strooivoer die ik in een voederbak strooi en een aantal vetbollen (4 per week). Wonen doe ik in het prachtige Barger-Compascuum in de zuid-oosthoek van drenthe tegen de duitse grens. Ook nog in het centrum en een hoekwoning.

Groeten Tim

• Katinka

Wat leuk, ik voer niet zoveel kilo's maar geniet wel van de liefhebbers: de vogeltjes.

Hier ook vetbollen (koolmezen, staartmezen, pimpelmezen, mussen) en op de grond fijngemaakte vetbollen met havermout en rozijnen plus een appel voor de merels, trouwens de spreeuwen lusten het ook wel. Ik heb best veel merels, een stuk of 8. Soms geef ik die ook wat rijst of aardappels of brood.

Pinda's en zonnebloempitten voer ik op schoteltjes in een huisje, en af en toe wat walnoten, gewoon ongekraakt, daar weten de vlaamse gaaien wel weg mee! Voor de mezen heb ik ook nog pinda's in zo'n metalen hanger, waar de mussen ook fan van zijn omdat de grotere vogels, zoals die vlaamse gaaien en de eksters en de kraaien de pinda's van het schoteltje altijd direct komen oppeuzelen.

Af en toe schieten vinkjes, roodborstjes en het winterkoninkje voorbij. Sinds de sloot is bevroren, geen ijsvogeltje meer, maar wel waterkipjes! En waterhoentjes uiteraard, en eenden. Ik ben blij met mijn extra huisdieren, ik draai mijn stoel naar het raam, voetjes op de kachel, en ik kan echt uren kijken :).