Een paar jaar geleden keek ik altijd met veel belangstelling naar deze programma,s.(Ik had toen zelf pas een tuin).Keek m,n ogen uit wat ze allemaal voor elkaar kregen in een klein rottig tuintje. Het werden plaatjes.Alles was toen ook kleinschaliger. Was nog leuk om naar te kijken. Je kon je nog voorstellen dat je met een paar kleine veranderingen (hergebruik van materialen)je tuin er anders uit kon zien.
Nu kijk ik af en toe,vanaf de zijlijn. Ten eerste erger ik me groen en geel aan dat geschreeuw van Rob v.d.Linden.Volgens mij is hij een zenuwinstorting nabij. Dan als klap op de vuurpeil wordt er een half tuincentrum uit vrachtwagens geladen.
Honderden planten,complete tuinmeubels,alles erop en eraan. Vuurkorven worden aangesleept.Brengt sfeer in je tuin schreeuwt Rob. Volgens mij zijn ze toch zeker 14 dagen bezig om een tuin zo te maken dat je gezellig met je vrienden en familie rode wijn kan drinken,eten kan maken in de complete buitenkeuken en dan breed lachend met z,n allen aan die inmense grote tuintafel kan tafelen. Het is in z,n tuin,als je het gegil van Rob moet geloven,iedere week feest.Ja ja,de realiteit is anders. Regen, sneeuwbuien,5 graden vorst,harde wind,soms windkracht 8.
En dan moet je als toevallige tv kijker ook nog geloven dat de eigenlijke bewoners niet van de plannen op de hoogte zijn geweest. Complete verrassing!!! De ohhhhhhhhhh zijn niet van de lucht.
Ik begrijp ook wel dat die programma,s reclamespots zijn ,maar het is zo lekker om even te spuien over die programma,s nu het toch even werd aangekaart.
Of is het misschien zo dat ik een beetje jaloers ben dat ROB!!!!! niet bij mij komt met z,n tractor,vrachtwagens,zwarte
grond,tuintegels,tuinkeuken,honderden planten,2 of drie tuinsets enz.enz.enz.????
Ik heb maar een heel klein tuintje,naar mijn eigen idee ingericht,ik ben tevreden.
groetjes, cowi