Jan C. Schreef:
——————————————————-
> Freya,
>
> Waaruit ik inspiratie put? In elk geval niet uit
> mensen die oordelen over anderen. We leven toch in
> een vrij land….Inspiratie is voor mij net als
> winkelen. Ik kijk rond, ik wik, ik weeg en
> beslis/koop (als mijn vrouw het goed vindt;
> grapje).
>
> Groeten,
>
>
> Jan C.
Je dwaalt wat af Jan, ik ben gewoon op zoek naar tuinprogramma's die over tuinieren gaan, dus over bloemen, planten, struiken, bomen, groenten, met je handen in de grond etc., en niet over buitenkeukens, bubbelbaden, “trendy” tuinmeubelen, kaarsen en lampen, zonneschermen en noem maar op. Dat heeft niks met oordelen over anderen te maken. En al helemaal niet met de vraag of we al dan niet in een vrij land leven.
Er zijn kennelijk genoeg mensen die de programma's van RTL en SBS wél bekijken, want anders zouden ze snel genoeg van de buis verdwijnen, want er moet wel geld verdiend worden, nietwaar? Het zijn niet mijn soort programma's, dus ik kijk er niet meer naar, maar al zenden ze ze de hele avond uit, prima, ze gaan hun gang maar, niks mis mee. Vrij land, inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind dat we in een land waarin we duurzaamheid, ecologie, milieuvriendelijkheid etc. in alles voorop gesteld krijgen, geen goeie programma's hebben die juist dié aspecten van het tuinieren laten zien. Hoe kan ik milieuvriendelijk tuinieren? Wat zijn de voordelen van een eigen moestuin en hoe moet dat allemaal, groenten kweken? Wat is de lol en het sociale voordeel van een volkstuintje? Hoe betrek ik kinderen bij (moes)tuinieren en leer ik ze dat dat leuk en gezond is? Dat zijn zaken waar we in tuinprogramma's in mijn ogen meer aandacht aan zouden moeten besteden.