Ik kan eventueel de konijnen weg vangen als het niet te ver uit mijn buurt is!
voor meer informatie zie mijn site http://frettenleven.punt.nl/
Vr Gr. Robert
Hoi Paula
Nee hoor Paula we vangen ze levend en nemen ze mee , ze zijn dan weg en kunnen ook niet terug komen
familie van de konijnen komt ze ook niet uitzwaaien .en mocht er wat konijnen achter blijven komen we gewoon nog een keer weer.
Tenminste als het in mijn buurt is kom ik zeker weer helemaal als er veel konijnen zitten!
vr gr Robert (tu)
klik link voor meer info
http://frettenleven.punt.nl/
Hoi Anne-Mieke
Als het geen prima oplossing was dan had ik het hier ook niet neergezet , wel moet de vereniging van de volkstuin accoord gaan en er toestemming voor verlenen
in dat geval kan ik was betekenen of de grondeigenaar waar de konijnen huizen moet accoord gaan.
Op die manier kan het en is het voor alle partijen een goede oplossing
8 konijnen eten net zo veel als 1 schaap stel je even voor als je een schaap in je groente tuin laat grazen dan heb je aan het eind van de zomer geen groente over
konijnen hebben meerdere nesten in een jaar en met een paar maand zijn ook die al in staat om jongen te krijgen.
In perken van het konijnen bestand is de beste optie naast het weren van de konijnen en is een noodzaak omdat anders al je energie verloren gaat en je geld en je vreugde aan je tuin
voor wie het zielig vind voor de konijnen ik vraag me af of dat niet discriminerend is naar koeien varkens of kippen die mensen wel eten en kweken onder niet al te leuke omstandigheden
De konijnen hebben tenminste nog een leuk leven gehad tot die tijd en in de vrije natuur lopen ze het risico toch door een dier op te worden gegeten
Dus of ik het nu doe of een ander of een wild dier maakt voor de tuinier niks uit die van veel plezier derving word gespaard door mijn fretteerwerk.
Ja leuk konijnen maar niet in je tuin en waar te veel zijn kan het echt een plaag worden en veel materiële schade veroorzaken.
Ik neem aan dat je en anderen net zo veel van dieren houd als ik maar af en toe ook wel een stukje vlees eet? Toch?
Dat betekent voor mij niet dat ik het zielig vind voor de konijnen en de koeien varkens en kippen haat en die wel eet!
Bij mij is het eerder anders om en vind de gefokte dieren met kromme poten zielig omdat ze te snel moeten groeien voor het vlees.
En vind de konijnen lief en beter af in dat opzicht!
Tot zover mijn motivatie voor het fretteren ik neem aan dat er misschien anders naar word gekeken daar door !
Ik denk niet dat je het zo bedoelde maar dacht er toch even over na en kwam daardoor hier op
vr gr Robert
Hoi Jacqueline
de beste tijd voor fretteren is van okt t/m aug dit in verband met verschillende zaken
nu zijn de konijnen meer bovengronds en hebben jongen het weghalen van de moer bij de jongen is niet de juiste manier en word hooguit ingezet als er een heel groot probleem is
ook als de jongen in de konijnenbucht zitten is het vaak een probleem want de fret pakt de jongen en blijft dan onder , in zulke gevallen is uitgraven een lastige optie die dan nodig is om de fret weer terug te krijgen.
Een betere manier is wachten tot okt en dan proberen alle konijnen (ze hebben dan geen jongen die zijn dan ook al groot) meer te vangen.
in buitengebieden geld de algemene regel okt tot aug in bewoonde gebieden bij veel schade en overlast geld fretteren het hele jaar door maar is buiten de gestelde tijden niet altijd even makkelijk en handig.
Ja op zich zie ik er wel heil in maar dan komt de afstand ook nog om de hoek kijken want ik rij natuurlijk niet voor een paar konijntjes heel het land door !
ik hoor graag van u en u kunt reageren op mijn site of via een mailtje te sturen naar frettenleven@live.nl
vr gr Robert
http://frettenleven.punt.nl/
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?