Dak veranda / terrasoverkapping

  • carla

    Mijn broer heeft voor mij een soort afdak gemaakt (vastgemaakt aan het balkon van de boivenburen) met golfplaten. Die laten best veel licht door maar ze worden ook wat groen door de algen en ik kan er niet echt goed bij om ze schoon te maken.

    De zijkanten en voorkant zijn open en dat zorgt voor veel wind. Het was bedoeld om een plekje te hebben om te klussen, schuren en schilderen bijv, maar daarvoor is het toch te open….Maar als er geen wind is, is het ideaal.

  • Engelina

    Spinnen zijn prachtig… ze maken prachtig spinrag en als de dauw hangt in de herfst, zijn dat net kunstwerkjes. Enneh Bert, die spinnen zijn banger voor mij, dan ik voor hun! !B)-

  • maria

    Ik heb die kanaalplaten op de kas.Groot nadeel is dat er na een paar jaar alg in de kanalen komt dat niet meer te verwijderen is.Ik heb om die reden dan ook al een keer een aantal platen moeten laten vervangen.Als je die gladde doorzichtige golfplaten gebruikt is het niet zo moeilijk om de alg te verwijderen, maar ja, die isoleren weer minder goed.

  • a.s.

    het meeste nadeel van plastic platen vindt ik de herrie die ze maken wanneer t regent,

    in ons vorige huis hadden we deze ook en aan de achterkant huis hier sliepen we ook……

    in t begin was t echt iets om aan t ergeren, nu met de nieuwe overkapping hebben we

    gekozen voor dakleer, maar wel met wit grint erop zodat het lekker koel blijft, t scheelt echt.

    gr.

  • Hendrik Jan

    Bedankt voor de reactie a.s.

    Word het door het donker dak erg donker in de woning?

    Het gekleter van de regen lijk me inderdaad niet fijn. Aangezien wij er ook boven zullen slapen.

  • Anne-Mieke

    Wij wilden onze veranda in eerste instantie ook aan het huis bouwen en hebben om diezelfde redenen (óf te donker in de woonkamer óf last van gekletter van de regen op het dak) ervoor gekozen dat niet te doen. We hebben hem nu achter in de tuin tegen de schuur gebouwd.

  • a.s.

    hallo hendrik jan

    wij hebben hem hier dus nu ook deze keer niet meteen achter tegen de woning geplaatst, het zou idd te donker worden, de buren t.o. hebben dat wel gedaan met van die rode golfplaten, het wordt er loei warm onder en t hele jaar is het donker en triest in hun kamer……….vinden wij

    wij hebben hem nu “los” in de tuin geplaatst langs garageboxen die aan ene kant onze tuin afschermen, en dat bevalt prima.

    gr.