welke vogel is dit?

  • MANONNA

    Sinds enkele dagen hoor ik al heel vroeg in de ochtend een vogeltje die doet alleen maar

    fwiet

    fwiet

    fwiet

    elke seconde een.

    geen rateltje,riedeltje,melodietje niks.

    En dat gaat de hele dag door!

    fwiet

    fwiet

    fwiet

    als het nou nog een deuntje was :D

    dus ergens wel irritant aan het worden.

    Het beestje krijgt ook helemaal geen antwoord van een andere.

    Nu heeft mijn man hem gezien met de verrekijker,hij schijnt op een vink te lijken,grijzig bruin,beetje bolle vogel,kort staartje met witte veertjes.

    Buik is egaal licht bruin,met een rooiig borstje zegt ie. Geen roodborst. Ik begon al,roodstaart? Roodborst tapuit? Nee dus.

    Hij zit niet stil,hupt alleen maar van tak naar tak en maar

    fwiet

    fwiet

    fwiet

    puntig snaveltje

    Ik woon in Drenthe,vlak aan de grens.

    Ik vind het knap als iemand het me kan vertellen! :-)

    grtzz

  • mike

    Oei, zou ik ook graag willen weten, want hier ziet dat vogeltje met het saaie en op het irritante af geluidje ook al maanden. Gaat de hele dag maar door soms. En soms fwiet 'ie elders blijkbaar.

    Iets anders even, want ik zag vanochtend een groene specht z'n jongen leren hoe je mieren moet vangen, - wat een prachtig gezicht. En dat in onze eigen tuin. Kikken.

  • maria

    http://www.vogelvisie.nl/soort/boomklever.php

  • MANONNA

    Dank!

    Ja die vogelvisie is een hele fijne site,die heb ik dus ook al uitgeplozen.;)

    Nu kwam ik (voor de zoveelste keer)op de goudvink,ja ik vind die veel te fel,lijkt niet echt op de beschrijving die ik door mijn liefhebbende echtgenoot door kreeg hahahaha.

    maar hij klinkt wel best zo :S….op een andere site staat ie ook met een geluidsfragment erbij. http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Goudvink_Pyrrhula-pyrrhula.html

    alleen iets triester dan wat ik in de tuin hoor.

    Zou het dan toch…?

    @ Mike ;

    ik had hier drie dagen terug ook een groene specht in de tuin! Al het mos tussen de tegels uitpeuren en met dat tongetje erin.

    Geweldig,die had ik nog nooit in het echt gezien :D

  • Muriëlle mv Jordan en Loïs

    zou best een jonge goudvink kunnen zijn hoor. als ik me niet vergis heeft alleen de volwassen man dat felle borstje en de jonge mannen minder fel. probeer volgende keer een foto te maken en plaats het op waarneming.nl is een site waar ik ook veel op zit en ook dingen post. Als je namelijk een vogel hebt waarvan de naam onbekend is tik je gewoon onbekend in en dan word de status gecontroleerd en verbeteren ze dat wel.

  • MANONNA

    Dank!

    Die schrijf ik even op(:D

  • Melanie

    Een groenling? Die zeggen ook fwiiiieeet fwiiiieeet.

  • Melanie

    Sorry, ik lees nu pas de beschrijving, daar past een groenling niet bij. Misschien hebben jullie de ene vogel gehoord en de andere gezien?

  • ria

    Een groenling begint altijd met een riedeltje en daarna fwiet. Dus die kan het niet zijn.

    Ik denk aan een boomklever.

  • jose10

    het is geen groenling en geen goudvink of welke vink dan ook

    hier zit ie ook je hoort hem s'morgens vroeg en sávonds laat.