wolluis

• lutetia

en zeer giftig voor bijen.luut

• Paula

Als Willem het middel alleen op zijn orchideeën gebruikt , kan het geen kwaad Luut. Tenminste niet als je geen bijen binnen hebt, haha.

Paula

• Carin64

Ik zou in plaats van spiritus ( bij regelmatig gebruik ook niet zo goed voor de plant) en in plaats van het zwaar giftige Admire kiezen voor promanal van ecostyle. Het is een middel op basis van paraffine-olie en bedoeld voor aantastingen met schild- en wolluis. Ik heb er wel eens met succes een zwaar aangetaste hortensia mee behandeld. Volgens het veiligheidsrisicoblad voor het professionele gebruik van dit middel is het enige risico in het gebruik uitglijden, haha. Daar hebben bijen gelukkig geen last van.

• cdjpronk

Het middel is giftig, maar er komt geen bij, bij ons naar binnen hoor luut.

Groet,

Kees.

• cdjpronk

Dank je voor het bericht heb nog maar 1 oorchidee in huis.

Maar deze heeft er ook last van dus het proberen waard.

O ja waar is het middel te koop want niet elk tuincentrum verkoopt het

omdat het als giftig staat aangemerkt.

Bij Bayer misschien maar dan moet ik het via internet bestellen

en dat kost verzendkosten.

Groet,

Kees.

• boerderij bert

Bij ons wordt het door Welkoop verkocht.

Soms moet je er om vragen.

• loes

carin, ik had inderdaad al vaker gelezen dat behandeling van schild en dopluis met minerale olie te behandelen is, maar wist niet goed wat ik me daar bij voor moest stellen. ik heb de dopluis nu onder controle (denk ik) maar ga dat middeltje van ecostyle maar eens kopen voor in geval.

• lutetia

Voor onszelf is het ook niet gezond; het gif blijft lange tijd in de planten aanwezig;daardoor komen er ook kleine hoeveelheden terecht in de lucht die we dagelijks inademen,al het luchten ten spijt. Hoe dan ook,succes!luut

• cdjpronk

Okè, ik woon in Maassluis,

Welkoop is in?

Kees.

• boerderij bert

Kees, onze Welkoop zit in Vlagtwedde. Een tikkie uit de buurt zou ik zeggen.