bloemen/insecten

• maria

Ik heb ook zo mijn twijfels over die aangeboden insectenhotels.Maar je ziet soms heel decoratieve maaksels op dat gebied.

En die beesten zijn ook vindingrijk: zo hebben hommels hier eens een nest gemaakt in een stofzuiger die in de kas stond.Die kon ik dus weggooien.In de vervangende stofzuiger deed ik een prop papier in de opening.En die papierprop is toen dankbaar gebruikt door muizen die zich in de stofzuiger vestigden.

Advies dus: gooi je oude stofzuiger niet weg, maar zet hem ergens in de tuin….

• loes

het hotel heeft mijn man zelf gemaakt. nog een heel werk om al die bamboestokken op maat te zagen.

wat een inventieve beestjes, die in de stofzuiger hun huis maken. maar wel een heel luxe hotel met lange gang en grote zaal aan het eind :)

• Hans

….Een grote feest/balzaal….:)

• Margriet

Ik zie veel leven bij de gewone sneeuwklokjes die nu volop bloeien.

Ook straks bij de crocussen (zijn nog niet open, wel allemaal in knop) zal het druk worden.

En een vaste plant die heel vroeg bloeit is het rode longkruid. (bloeit nu al) Ook een beetje woekerend maar op mijn grondje valt dat erg mee en hij is erg vrolijk nu. Zal wel even proberen wat te splitsen.

Gr. Margriet.

• maria

Zoem,zoem,zoem, zon en boeren crocussen,..ik heb er zostraks een kwartiertje naar zitten kijken en luisteren.Waar komen al die op bijen gelijkende insecten ineens vandaan? Boeren crocussen planten,Loes!!

• loes

ik heb ook zo zitten genieten van alles wat er de grond uit schiet. vond mijn (nieuwe) crocusjes zo mooi met de sneeuwklokjes. zie ook al het eea rondvliegen, maar was te druk bezig om te kijken wat het precies was en waar ze op zitten.

• loes

ik zie daar op de foto toevallig nu iets zitten, maar het lijkt wel een grote vlieg. overigens fototoestel staat nog op zomertijd - haha was het maar weer zo ver. maar als het weer is als vandaag, mag het van mij voorlopig 5 maart blijven :)

• anneke Im

Bij mij was er een bruine vlinder op de crocussen ,,

Had geen camera in de tuin want ik was op mijn manier lekker bezig met snoeien van de clematissen

wat een heerlijk weertje dit willen heel veel mensen .

hoe het morgen wordt is weer af wachten

Anneke

• loes

wat was het vandaag genieten, he anneke ? gisteren was het buiten de tuin nog ijzig koud, maar vandaag heerlijk. ben 3 dagen bezig geweest met snoeien en opruimen - vandaag de akebia en campsis in het achterpad. alles uit de schuur gesleept en nagekeken/gekortwiekt waar nodig. laat het nu even in mijn“beschutte hoekje staan. kan zo weer naar binnen indien nodig. ik heb best veel overgehouden, dus de tuin is al aardig vol, zonder iets nieuws. och, voor een plantengek bestaat het woord ”genoeg" , niet.