Hee Limbo's en Brabo's!

• maria

Zo staan de crocussen veel langer dan vorig jaar!!Toen gingen ze niet open omdat het bijna altijd bewolkt en regenachtig was.En dit jaar zijn mijn boerencrocusveldjes bijna dagelijks één blauwe zee.En omdat het koud is, staan ze veel langer.

Maar ik ben wel blij, dat die koude oostenwind is opgehouden., ik moest zelfs een jas aan en een muts op als ik even naar de schuur wilde gaan om iets uit de diepvries te halen. Vaak denk ik er dan aan, hoe koud de vroegere bewoners van mijn oude boerderijhuisje het dan gehad moeten hebben, zonder centrale verwarming, zonder dubbele beglazing, zonder isolerend dak zonder al die lekkere warme kleding die je nu kunt kopen.

• loes

ik woon ook in een dijkhuisje uit 1894 en vraag me wel eens hetzelfde af. tot de 30er jaren stond het toilet( per 2 huisjes) achter in de tuin. heel romantisch, maar niet in dit hollandse klimaat !!

nu sneeuwt het al weer een uurtje. de voorspelling ? zien (voelen) is geloven.

• Lisa58

Het sneeuwt hier, maar het is natte sneeuw. Het lijkt of er maar geen eind aan die winter komt he. Ik heb net op weeronline gekeken, en als ze gelijk hebben dan gaat de temperatuur over een kleine week omhoog, eindelijk!

Ik vind het zo sneu voor de dieren bij de Oostvaardersplassen…overal bomen waar stukken schors zijn afgevreten, en verder een dorre kale boel waar ze staan te kleumen. Echt triest als je ze over de bevroren grond ziet krabben in de hoop er iets te vinden. Hopelijk zet de lente volgende week dan echt door.

• anne

Ik heb het ZO gehad met die sneeuw , kou en vorst,

maar!! zie het gaat dooien ik ben super blij.

kunnen we weer wat normaal in de tuin werken.

veel plezier allemaal annet

• Paula

Hier ligt op veel plaatsen nog een flink pak sneeuw. Er is dinsdag ca. 30 cm gevallen tijdens flinke wind waardoor zich sneeuwduinen vormden. Plaatselijk 1 meter hoog. En doordat het hier nog behoorlijk koud is, duurt het lang voordat alles gedooid is. Die dinsdag dat het hier 19 graden was, lag er op meerdere plaatsen nog flinke hopen sneeuw. Vooral op schaduwrijke plekken. Voor mij mag het ook gedaan zijn met die kou. IK WIL BUITEN KUNNEN ZITTEN.X(

Paula

• boerderij bert

Zo Margriet, daar word beter op gereageerd als op mijn berichtje.

Bedankt.

• mike

Ben weliswaar geen Limbo of Brabo, - maar hier in het uiterste noordwesten lag er ook aardig wat sneeuw en de laatste restjes liggen op de noordgerichte hellingen er nog steeds. Bah. Het water in de regentonnen is nog steeds bevroren en de paddentrek naar de vijvers is nog niet begonnen. Zo anders dan in andere jaren. Ben de sneeuw en de kou behoorlijk zat ondertussen en verlang erg naar winderig, zacht en groeizaam weer. Zit er niet in voorlopig. Balen. De wind gaat alsmaar opnieuw naar de noordoosthoek en daar komt niet veel goeds vandaan, doorgaans. Ik leg me er maar bij neer, maar leuk is anders. De klimaatsverandering heeft hier helaas en averechts effect en leidt tot een verkilling door een vaak aflandinge stroming (door het verzwakken van de golfstroom?). Hoe dan ook, het moet nou eens afgelopen zijn met het winterse weer!

• maria

Alle sneeuw is weg. Nu al uren natte sneeuw .De grond in de bosjes was zacht: ik moest een dode kip begraven en dat ging gemakkelijk.R.I.P. En de merels vreten nog altijd enorme hoeveelheden havermout.

• Bert

Ik ben het helemaal zat,vanmorgen weer sneeuw en ik heb de vooruitzichten gezien, die zien vanaf het weekend weer een verscherping van de kou.

• Margriet

Neeeeee Bert. Zeg dat nou niet…