wat is dit voor plantje?

• cowi

Op bijgaande foto staat een plantje waar ik de naam niet van weet.Het lijkt op een varen maar ik weet het niet zeker.Het stond tussen de tegels bij ander onkruid.Ik heb er meer van.groot en klein.Opeens was het.

gr. cowi

• anja

ik weet niet wat het is Cowi.

maar ik vind het een beetje lijken op een varen.

• anneke Im

schijnpapaver Cowi komen gele bloemen in .op tijd er uit trekken als je het niet door je hele tuin wil hebben /groet Anneke.

• cowi

anneke Im het is geen schijnpapaver die heb ik overal in de tuin staan vindt ik hier en daar wel leuk.Ik heb ze in geel en oranje.. Het fleurt de tuin een beetje op. En waar ik ze niet wil hebben trek ik uit de grond.

Dit blad is fijner en de kleur is licht groen. Bedankt voor jullie reacties gr. cowi

• loes

ik heb even naar mijn winterharde varenblad gekeken, maar dat ziet er toch anders uit. zaait zich wel uit, maar niet overmatig. daar zullen er ook wel …tig soorten van zijn.

• ria

Ik dacht eerst ook schijnpapaver maar als het blad fijner is kan het misschien Robertskruid (Geranium robertianum) zijn?

• Paula

Ria heeft gelijk!! Daar dacht ik ook meteen aan. Uitroeien zou ik zeggen. Dit is vrij lastig onkruid hihi

Paula

• cowi

ik heb de naam op google gezocht maar zoals ik het bekijk zijn die blaadjes dikker. Het plantje waar ik het over heb heeft hele fijne blaadjes (is niet goed te zien op mijn foto) wat wel een beetje lijkt op een jonge varen.

ik wacht het af gr. cowi

• ria

De blaadjes van robertskruid zijn echt niet dik, maar juist heel fijn. Je herkent het ook aan de geur, als je er aan wrijft heeft het een typische kruidige geur.

• Margriet

Ik dacht meteen aan zo'n kamille-achtig plantje. Je hebt ze ook met dubbele bloemetjes. Ik moet even denken wat de Latijnse naam is. Ze waaien wel makkelijk aan maar zijn heel lief.

Mike weet in ieder geval de naam, die heeft een aparte in zijn tuin staan met mooi blad en bloemen. (die waaien dan weer niet aan, helaas :-))

Gr. Margriet.