wat is dit voor plantje?

• boerderij bert

Schijnpapaver wil het bij ons maar niet doen.

• Mike

Dacht daar ook meteen aan. Je bedoelt moederkruid, tanacetum, denk ik. Die kan idd nogal uitzaaien, maar trekt makkelijk weg. En bloeit best heel mooi.

• Gerda

Hallo, Cowi Ik ga het nog moeilijker maken! Ik heb het allemaal in de tuin en ik heb de blaadjes vergeleken!! Schijn papaver valt af , dat blad ligt niet t.o elkaar! Als het niet stinkt, dan kan het ook nog fluitekruid zijn, dat ziet er ook zo uit!! Kortom toch maar door laten groeien en kijken hoe ie bloeit! Ze bloeien allemaal erg mooi!! W

• cowi

ik waardeer het dat jullie willen meedenken over de naam van dit plantje.Ik heb nu twee foto,s gemaakt. de eerste is de schijnpapaver en de tweede is het plantje waar het om gaat.Dit blad is ook lichter van kleur. We geven de moed nog niet op,eens komt de goede naam tevoorschijn.

gr. cowi

• Margriet

Psies Mike, die bedoelde ik.

• Margriet

Het gecultiveerde bijenkorfje dat ik kweek, de blauwe langbloeiende en de roze langbloeiende, hebben ook dat blad.

Het blad begint eivormig en wordt later pas geveerd zoals op je foto.

Zou ook nog kunnen? Prunella grandiflora Freelander Blue of Prunella grandiflora Gruss aus Isernhagen.

• Hinke

Heb je al veel prunella freelander bleu Margriet? Had vanmiddag wel langs willen komen maar we waren pas rond 5 uur in de buurt van Alkmaar, dus wat laat.

Hinke.

• Margriet

Hoi Hinke!

Ik heb ze juist vanmiddag nog gecheckt. Heb ze nog even afgekeurd voor de kwekerij. Niet omdat ze niet goed zijn maar ik wil graag goede wortels tot het eind van de pot. En wortels waren er, absoluut! Maar tekort om al goed te keuren. Er mag geen aarde meer afvallen als ik ze omkeer. Ik ben streng! Ik wil dat ook onervaren tuinders een goede plant planten. Die niet mislukt.

Dus: ze zijn echt op voorraad. Maar ze moeten van mij nog eventjes goed doorwortelen voordat ik er geld voor durf te vragen.

Hij is wel echt leuk hoor. In mijn moeilijke randje zie ik ze gaan als kool. Ik zie al knoppen en hoe ze zich uitbreiden is mooi om te zien. Als bodembedekker geen lelijke plant! (voor de bloei al). Dit jaar zal echt een beoordelingsjaar zijn. Blijft hij of valt hij af? Tot nu toe is het zeker blijven!

Ik heb al 1 klant gehad die er meer wilde. Vorig jaar heb ik wat van de Freelander Blue uitgezet (dat betekent: ik deel uit en vraag om reactie, groei, bloei, evaluatie). Er zullen ongetwijfeld nog meer reacties komen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk variatie in grond, tuin, zon, ervaring aan te brengen in mijn eigen plant-enquete. Ik hoop dat deze klanten hun ervaring met mij delen. Maar dat gaat echt komen hoor. Ik ken mijn klanten, zij zullen mij dat gaan vertellen. Zo test ik op mijn eigen manier nieuwe planten.

Wat ik zie is zeer hoopvol. Een plant die heerlijk gezond groeit, nu al knoppen maakt en die (en dat weet ik al van vorig jaar) zal bloeien tot de winter.

Hou hem op je lijstje! Gr. Margriet.

• martine

wow, komt ook op mijn lijstje, ben op zoek naar goede bodembedekker!

• ann

Ik denk dat het hier inderdaad gaat om Tanacetum parthenium Moederkruid zoals Mike reeds aangaf.

Ann