Facebook-groep gestart

• anneke Im

nee hoor ik blijf hier ook en de anderen ook wel .

Maak geen zorgen voor de dag vanmorgen

Het is hier juist een leuk prikbord kom hier al vanaf 1998. net zoals Maria en Margriet

Dit is altijd het eerste wat ik bekijk. (:D (:P)

Anneke

• anja

en ik kom hier vanaf 2009.

het is nu al vier jaar dat ik hier kom.

en het is altijd gezellig geweest.

• Margriet

Ja hoor, het is niet of/of maar en/en.

Facebook werkt ook heel anders, je kunt even snel laten zien waar je mee bezig bent.

Hier gaat het wat rustiger, je kunt een paar uurtjes wachten op een antwoord, dat is ook wel lekker. Niet zo snel, rustig teuten over de tuin en de planten.

Je krijgt ook geen meldingen, geen tekentjes dat er een nieuw bericht is. Dat is op FB wel. (kan je uitzetten, alles kan aangepast worden naar je wensen)

Nou niet doen of ik hier een coup pleeg :) want FB en prikbord zijn gewoon heel verschillende dingen. Iedereen blijft gewoon lekker hier maar kan wel heel makkelijk foto's plaatsen op FB en dat is gewoon leuk. Omdat ik die hier toch niet geplaatst zou hebben (te omslachtig) missen jullie niks, eigenlijk.

En het is al eerder gebeurd in het verleden dat startpagina er zomaar uit lag. Weet je hoe lastig het is om dan iedereen terug te vinden als je alleen maar contact hebt op tuinPB? Dat was best lastig toen! Mensen die hier langer zitten weten dat nog wel. Nu is er een vangnetje. Wel zo'n veilig gevoel. Bij nood kunnen we zo verder op FB.

Die gedachte zit er ook achter.

Inmiddels heb ik via via ook wat berichten gehoord over startpagina. Dat schijnt niet zo lekker te draaien. Dus dat de tuinclub er nu is, geeft mij alleen maar een rustig gevoel. Straks niemand kwijt. En wie wel kwijt is, weet waar hij/zij moet zoeken naar de rest. :-) Toch?

• cowi

nou ik snap er niets van !! Wat is het verschil tussen dit forum en facebook? En oudbollig?? De tuinliefhebbers sturen toch evengoed naar facebook dezelfde verhalen en vragen,en advies?

Vervalt dan dit forum en komt daarvoor in de plaats facebook??

misschien is er iemand die mij wat duidelijkheid kan geven? gr. cowi

• loes

wat mij betreft blijft dit nog lang bestaan, cowi. was niet mijn uitspraak dat het hier verouderd (dus oudbollig) is. ik doe hier het licht wel uit. en als ik dan nog enthousiast tuinier, vindt ik mijn info wel elders op het internet.

• anneke Im

informatie kan je overal halen en lezen maar gewoon hier vragen is toch ook leuk .Ditprikbord gaat niet stuk hier. Geloof ik niets van .!!

Zij moeten toch mee doen met alles .gewoon iets op peppen .net zoals bij plantjes die het moeilijk hebben .

optimitisch blijven hoor en blijven lachen .Loes jij ben nog niet zo oud hoor !!!

ga lekker naar bed groetn Anneke

• Carin64

Nou, dat valt tegen. Ik heb mijn account op fb afgestoft en eens rondgekeken. Gezocht naar de door jou genoemde groep maar niet gevonden. Ook nog naar andere groepen op tuingebied gekeken, maar ik vind het maar niks. Wat plaatjes, korte reacties en dan overal dat stompzinnige “ vind ik leuk” . Veel reclame ook. Sorry, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik doe hier al heel lang mee, maar ik ben echt alleen van de inhoud. Ik ben niet van de persoonlijke reacties of een like van een foto. Ik mis hier ook echt de uitgebreide discussies die we jaren geleden hadden met o.a. Annemieke over allerlei soorten vaste planten. Facebook zal dus waarschijnlijk niet mijn medium worden. Dat wil niet zeggen dat ik de Fb-groep niet heel veel succes en plezier gun. Goed initiatief Margriet. (tu)

• Margriet

Het is een verborgen groep, Carin. Je kunt hem dus niet vinden. Speciaal zo ingesteld. Zodat niet elke voorbijganger er iets kan posten.

De rest van de tuindingen op FB is idd bagger, zoals ik een paar dagen geleden al opmerkte.

Mocht je toch willen aansluiten, geef dan even via prive-bericht je facebooknaam. Je kunt altijd de groep verlaten als het niet naar je zin is.

Het is nog steeds niet of/of. Het is en/en. Prikbord blijft zolang startpagina blijft. En juist daar heb ik mijn zorgen. Want ik ben prikborder pur sang. Dat weet je toch? Je moet FB zien als een vangnet onder startpagina. Zie mijn eerdere bericht.

Groet, Margriet.

• Margriet

Haha Loes, als jij het licht uit doet, doe ik nog achter jou de deur dicht. Ik ben verknocht aan dit bordje. :-)

• cowi

na al die reacties i.v.m. facebook krijg ik toch het idee dat het anders in elkaar zit dan gewoon “op facebook zitten”"

Ik had me ook eens ingelogd op facebook i.v.m. met oude foto,s van mijn geboortestad dat leek me wel leuk.Maar als je dan ging reageren op een bepaalde foto dan kreeg je allemaal van die stomme berichtjes op je postvak,had dan ook niks met mijn reactie meer te maken. Ik heb het er weer afgegooid.

Margriet en alle anderen veel succes met FB maar ik blijf toch gewoon op dit prikbord. gr. cowi