hoeveel kleuren blauw ?

• ria

Prachtig, zo bij elkaar. Ik ben ook gek op blauwe bloemen.

Ik heb zelfs een boek dat alleen maar over blauwe bloemen gaat.

• Manda

Mooi hoor, wat een verscheidenheid aan tinten blauw.

• maria

Ik houd ook erg van blauwe bloemen vooral tussen gras. Maar echt blauw is nogal zeldzaam bij planten.

Het kan aan de belichting liggen, maar het merendeel van je bloemen zou ik niet blauw noemen maar paars, omdat er een roodzweem in zit. Niet minder mooi hoor!

• loes

je hebt gelijk maria, de meesten neigen al naar lila/paars, maar in bloementermen vallen ze dan wel in de cat. blauw/paars. de enige echte blauwe zijn de borage, sollya, plumbago en veronica.

• Miepje

Ow??

Ik heb nog geen één grijze bloem in mijn tuin…

Roep eens wat ;) hihi

• Hinke

Prachtig Loes!! Samen met wit/lila roze mijn favoriete kleuren in de tuin, heel mooi dit overrzicht.

Hinke.

• mike

Hoi Loes, wat een geweldig mooie collectie blauwen, - raakte er helemaal ontroerd van, - zo mooi!

• kitty

Prachtig Loes!

Bij de echte blauwe hoort ook de Ossentong vind ik. En de Plumbago kan zeker tegen vorst.

• maria

Blauw is een van de drie primaire kleuren. Het is vroeger altijd de meest kostbare kleur geweest als verfstof en was voorbehouden aan vorstelijke personen.(denk aan de koningsblauwe jurken van de koninklijke dames onlangs, dat was een heel duidelijk statement!) Mogelijk houdt onze gewoonte om paarse bloemen ook blauw te noemen samen met die oude gewoonte omdat blauw hoger gewaardeerd wordt dan paars?

• loes

maria, als je borduurster bent en alle dmc kleuren in je hoofd gegrift staan, dan weet je hoe zachtjes kleuren overgaan van bijv blauw naar violet/lila enz. soms praat ik met vriendinnen in kleurnrs haha