Tomatenoogst

• boerderij bert

Zijn er prikkers die tomaten in de kas hebben??

Bij mij zal de oogst minimaal zijn zoals ik het nu bekijken kan.

Waarschijnlijk veel te warm geweest in de kas.

Pompoenen daarentegen doen het in de plastic kas uitstekend en die werd nog warmer.

Soms wel 52 graden gemeten.

• loes

mijn tomaten buiten doen het ook niet geweldig.

pompoenen - heerlijk. die kunnen wel tegen grote hitte. liggen in warme landen gewoon in de brandende zon op het land en later vaak ergens op een zinken dak (als ze voor eigen gebruik zijn).

• lutetia

Ja,Bert. Ik heb cherrytomaatjes in de kas;als het erg warm wordt,giet ik 10 of tweemaal 10 liter water uit de regenton bij;tot nu toe heb ik niet veel geoogst,maar de drie-vier planten zitten vol met bloemen en kleine vruchtbeginsels. Luut

• Hinke

Ook ik heb cherrytomaatjes in de kas. Zitten vol groene tomaatjes en een aantal rode. Net als Luut geef ik veel water. Gewone grote tomaten heb ik al jaren niet meer, die sprongen zo vaak kapot en daar heb ik bij de cherrytomaatjes, op een enkele na, geen last van.

Hinke.

• kitty

Ik heb ook cherrytomaatjes, maar dan buiten. Sleep de grote bak op het terras 's middags heen en weer om zoveel mogelijk van de zon te profiteren…:D Na een langzame start ben ik nu niet ontevreden: er hangen vrij veel groene tomaatjes aan, de oudste kleuren al een beetje rood.

Kitty

• karin70

Ik heb allerlei soorten tomaten in de kas, en toch welvolop vruchten, wel veel water gegeven, ook ik heb ruim 50 graden op de thermometer gezien. zelfs de vleestomaten beginnen al te kleuren. De komkommers,augurken en meloenen doen het ook erg goed in de kas.

• Paula

Bij mij staan de cherrytomaten gewoon in de volle grond. Heb er al veel van geoogst. Zoveel zelfs dat ik er vorige week soep van gemaakt heb. Erg lekker

Paula

• boerderij bert

Hinke, ik hoor wel eens dat te veel water geven het barsten van de vrucht tengevolge heeft.

• loes

bij mij gebeurd dat alleen als de nachttemp te laag wordt tov de dag.

• Anly

Ik heb ook door de warmte gewoon buiten tomaten aan de planten zitten! Maar ook in de kas doen ze het goed, wel dankzij veelvuldig watergeven, dat dan weer wel.

Groetjes, Anly