ik ben er weer, nu de tuin nog opruimen en veranderen

• Carin64

Wij hebben bijna alle borders met grasranden met een geul van 10 a15 cm diep. Ik onderhou ze iedere paar weken met een strimmer met een dwarsgekantelde kop. Werkt redelijk goed, worden strakke randen. Sindsdien hoeft mijn man nooit meer randen af te steken. Er zijn ook kantensnijders met een mes te koop, maar in Nederland zijn die nogal duur. Op het internet zie ik dat ze daar in Amerika kleine goedkope varianten met een snoer hebben, terwijl hier bijna alleen benzineapparaten te koop zijn.

• Hinke

Maria, ik denk dat het erin de praktijk wel op neer zal komen op die manier. Alleen ben ik bang dat het gras dan teveel de borders ingroeit maar misschien valt dat mee en is het weer gemakkelijk weg te halen.

Carin, een trimmer met kantelbare kop had ik ook, hij is ondertussen kapot maar dat is niet erg. Ik vond hem toch te zwaar in gebruik en kantelde in de praktijk ook zelden de kop. Mijn dorpsgenoot had het ook over een apparaat met mes maar dan op accu. Eerst maar eens kijken of ik er nog graszaad in krijg deze week.:)

Hinke.

• maria

Daar waar je zodenvormende vaste planten hebt valt de ingroei van gras erg mee. Ik heb ergens een vergelijkbaar stuk met geranium phaeum en die pollen zijn zó stevig dat er geen gras ingroeit. Maar ja, ik ben geen hartstochtelijk onkruidwieder en wat graspolletjes tussen de vaste planten vind ik niet erg :)

O, en ik denk niet dat je die hortensia nu nog kunt krijgen in de gewone tuincentra. Ze waren hier tenminste al snel uitverkocht. Maar die mevrouw van de Wildernis kan hem in het voorjaar vast wel voor je bestellen.

• Hinke

Inderdaad was er geen Hortensia Endless summer bij het tuincentrum. Heb hier nog een pluimhortensia (ben de naam even kwijt) in een pot staan, zal eens kijken of die weer in de tuin kan. Anders in het voorjaar maar weer eens bij de Wildernis kijken, altijd leuk:) al ben ik er in geen tijden geweest, mijn tuin is overvol.

En het gras waag ik er zo wel op, zie wel hoe het gaat, hier komt het ook niet zo precies.

Hinke.

• boerderij bert

Wij steken de kanten twee keer per jaar.

Verder een keer drie knippen.

Maar wij hebben dan ca. 800 m1.

Met een machine geprobeerd maar dat werd niks.

Gewoon met het handje en klaar is het kantje.

• Hinke

boerderij bert Schreef:

——————————————————-

> Met een machine geprobeerd maar dat werd niks.

Handig om te weten!

> Gewoon met het handje en klaar is het kantje.

:):D

• kuuk

Nou die eerste foto ziet er prima uit. Zo'n super gecultiveerd gazonnetje zou niet eens mooi zijn.

Het tweede deel zal zeker heel mooi worden met die toog op het einde.

Heel veel succes de komende week.

• kuuk

Leuke site. Dank je.